اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

چهارشنبه 18 فروردين 1400
11:37
جمشید


همانطور که می دانیم، دوربین مداربسته دارای کاربردهای متعددی در زندگی روزمره ی ما هستند و می توانند بیشترین امنیت را در محیط پیرامون ما فراهم آورند و امکانات نظارتی و کنترلی خوب را نیز فراهم می سازند. در چند سال اخیر، نصب دوربین مداربسته به محبوبیت بسیار چشمگیری در میان کاربران رسیده است و و در حال حاضر نیز در اغلب اماکن از جمله : محیط ها و معابر عمومی، خیابان ها، بزرگراه ها، مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه ها، ادارات، مراکز درمانی و بیمارستان ها، پارکینگ ها، منازل و … مورد استفاده قرار می گیرند تا امنیت بالایی در این اماکن برقرار شود. نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی، یکی از دغدغه های اصلی کاربران است و عموما با اهداف امنیتی صورت می گیرد و اهالی ساختمان معمولا اهداف و دغدغه های مشترکی در برقراری امنیت و کنترل محیط پیرامون ما دارند. در این مقاله اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی را شرح خواهیم و اطلاعات جامعی را در اختیار کاربرن قرار خواهیم داد.


چرا نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی ضروری است ؟

به صورت کلی حفظ امنیت جانی و مالی، کنترل و نظارت محیط از دغدغه های اصلی ساکنان مجتمع های مسکونی است، بدین منظور نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی، ضرورت بیشتری پیدا می کند. برندهای متفاوتی در بازار نظارت تصویری ایجاد شده است که هر یک دارای قابلیت های متعدد و منحصر به فردی هستند. و در تکنولوژی های مختلفی ارائه شده اند و کاربران می توانند متناسب با بودجه ی خود و امکانات مورد نظر، مدل و برند مناسبی را با راهنمایی یک نصاب معتبر و حرفه ای انتخاب نمایند.

همچنین بخوانید:

انتخاب نوع سیستم مناسب برای نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

همانطور که می دانیم، دوربین های مداربسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند و از نظر قابلیت ها، کاربردها، بستر کابل کشی، قیمت و … با هم متفاوت هستند. به صورت کلی دوربین های بستر آنالوگ به علت قیمت پایین، نصب و تنظیمات آسانی که دارند در اغلب پروژه های معمول، دارای محبوبیت بسیاری هستند. بنابراین نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی از سیستم مداربسته آنالوگ رایج تر از سیستم تحت شبکه است. اما توجه داشته باشید که دوربین های تحت شبکه، به علت قابلیت هایی که در فرآیند ارائه ی تصاویر دارند در بسیاری از پروژه های خاص و حساس مورد استفاده قرار می گیرند اما مراحل نصب و تنظیمات پیچیده تری خواهند داشت.

انتخاب محل های مناسب نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

محل نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی، متناسب با نیاز کاربر و قابلیت های مورد نظر او تعیین می شود که می بایست بر مبنای اهمیت نقاط، بهترین ارتفاع و زاویه نصب دوربین تعیین شود تا محیط به صورت کامل تحت پوشش قرار گیرد. به صورت کلی نقاطی خاص و معمولی در هنگام نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی وجود دارند که عبارتند از :

  • درب ورودی ساختمان: مهم ترین قسمت در ساختمان های مسکونی، درب ورودی آن هاست که به منظور کنترل ورود و خروج افراد ساکن یا غریبه اهمیت زیادی دارد و در هنگام نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
همچنین بخوانید:
  • پارکینگ ها : پارکینگ های مجتمع های مسکونی، از جمله نقاط مهمی هستند که می بایست به صورت مداوم مورد بررسی و نظارت قرار گیرند، از آنجا که محوطه ی پارکینگ ها در ابعاد وسیعی هستند و کنترل مداوم و دقیق محیط توسط یک یا دو نگهبان سخت است، بنابراین بهتر است که متناسب با طبقات پارکینگ و ارتفاع سقف، دوربین های مداربسته مناسبی نصب و ارائه گردد.

حیاط: یکی از نقاط مهم نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی حیاط است، در صورتی که حیاط پشت ساختمان قرار دارد و امکان ورود از محیط های مجاور به آن وجود دارد باید با حداقل یک دوربین ( متناسب با ابعاد محیط) در آن محیط نصب گردد. در برخی از منازل، دیوار حیاط کوتاه است و یا از فنس هایی برای جداسازی حیاط از محیط بیرون استفاده شده است، بنابراین بهتر است که از دوربین هایی با قابلیت IVS ( عبور از خط و یا محدوده فرضی ) استفاده شود.

دوربین مداربسته تی وی تی

محوطه ی اطراف ساختمان : در صورتی که اهالی ساختمان خودروهای خود را رو به روی ساختمان پارک می کنند نیاز است یک یا دو دوربین برای پوشش محیط رو به روی ساختمان در نظر گرفته شود.

  • پشت بام: در صورتی که پشت بام ساختمان از ساختمان های مجاور قابل دسترسی است نیاز است حداقل یک دوربین برای ورودی پشت بام در نظر گرفته شود و یا دوربین هایی برای پوشش قسمت های حساس پشت بام در نظر گرفته شود.

  • راهرو ها و راه پله ها : یکی دیگر از نقاطی که افراد تمایل دارند به پوشش آن دارند، راه پله ها و راهروها می باشد که می بایست در هنگام نصب دوربین مداربسته در این نقاط توجه کافی را داشت چرا که این اقدام ممکن است که حریم خصوصی افراد را خدشه دار کند و موجب عدم رضایت ساکنین می شود.
  • آسانسورها : آسانسورها، یکی از نقاط مهم در نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی می باشند چرا که آسانسورها از نقاط پر تردد و مهم در ساختمان ها هستند که می بایست به صورت کامل تحت پوشش قرار گیرند.
همچنین بخوانید:

کلام آخر در خصوص اهمیت نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی بسیار حائز اهمیت هستند و می تواند امنیت بیشتری در این اماکن را مهیا سازد و می بایست در این محیط اصول نصب به درستی انجام شود و دوربین های مناسبی نیز در نظر گرفته شود.


[ بازدید : 332 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / دوربین مدار بسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی/ نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]