عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

چهارشنبه 18 فروردين 1400
11:38
جمشید


یک دزدگیر، از تجهیزات اصلی امنیتی هستند که می توانند با استفاده از قابلیت ها و سنسورهایی که دارند، کاربران را از وقوع رخدادها و جزئیات محیط پیرامون مطلع می سازد. یکی از این حسگرها، حسگر تشخیص حرکت دزدگیر است که منطقه تحت پوشش معینی دارند. نصاب دزدگیر باید براساس محل و شرایط استفاده از سنسورها و کارکرد بهینه در برد حسگر، اقدام به انتخاب و خرید حسگر تشخیص حرکت دزدگیر(Motion Detection) و یا دوربین مداربسته با این قابلیت نماید.

حسگر تشخیص حرکت دزدگیر چیست ؟

حسگرهای تشخیص حرکتی که بر اساس امواج مایکروویو اشیاء متحرک را پیدا می کنند باید دیواری برای محدود کردن محوطه تحت پوشش در جلوی مسیرشان قرار داشته باشد. حتی سنسورهای تشخیص PIR هم از پروفایلی برخوردارند که نشان می دهد محیط تحت حفاظت برای پیشگیری از خطاهای رایج چطور باید محدود شود. در این پروسه با آزمون و خطا نصاب متوجه می شود که مرز بیرونی محیط تشخیص حرکت در بهترین حالت کجاست که خطاها کاهش یابند. سنسورهای تشخیص حرکت برخلاف دوربین مداربسته نمی توانند روی مسافت دور فکوس کند یا اصلا مسافت دور را درنظر نگیرد و به جلوی لنز فکوس داشته باشد اما در عوض باید محیط مسطحی در روبروی آن برای محدود کردن برد و بازگشت امواج وجود داشته باشد. معمولا دیوارهای محیط این نقش را بر عهده می گیرد.

به همین دلیل استفاده از حسگر تشخیص حرکت دزدگیر با بردهای بیش از ۱۵ متر در محیطهایی با فضای وسیع تر از برد سنسور باعث می شود سنسورهای تشخیص PIR نتوانند شرایط محیط را پیش بینی کرده یا بخوبی قابل تنظیم باشند.

استفاده از حسگر تشخیص حرکت دزدگیر در حفاظت از یک محیط کوچکتر از برد تعیین شده، می تواند زودتر اشکالات سنسور را مشخص نماید. ریزپردازنده (میکرو پروسسور) موجود در حسگر به گونه ای طراحی شده تا بتواند اشیاء را تشخیص داده یا دسته های مختلفی از اشیاء را در سیستم شناسایی درنظر داشته باشد. این اشیاء در فواصل مختلف برای حسگر تعریف شده اند که بتواند ابعاد را در نظر داشته باشد. اگر شی بزرگتر از الگوی درنظر گرفته شده برای سنسور تشخیص حرکت دزدگیر (در حافظه برنامه نویسی شده) باشد، نمی تواند آنها را مطابق دسته بندی ها تطبیق دهد و در این حالت اغلب سنسورهای Motion Detection اعلام هشدار خواهند کرد. در نتیجه با افزایش هشدارهای اشتباه بدلیل حضور حشرات روی بدنه سنسور یا بدور چراغها یا حرکت پرده ها بخاطر کولر یا بخاری دچار مشکل می شوید.

همچنین بخوانید:

الگوهای تشخیص حرکت در سنسورها، انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها برای کار خاصی در نظر گرفته شده است. بعضی از سنسورهای تشخیص حرکت قابل تنظیم بوده و می توانند در چندین محیط با شرایط مختلف بصورت Multi-Task مورد استفاده قرار گیرند. بقیه سنسورها هم می توانند با تغییر لنز که منجر به تغییر برد در محیط تحت پوشش می شوند، برای موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. فضای تحت پوشش سنسور تشخیص حرکت دزدگیر در برگه مشخصات و دفترچه راه اندازی کاملا قید شده و حتی بر روی کارتن آن ها هم معمولا تصویری برای تبلیغ آن در نظر گرفته می شود. نصاب دزدگیر باید مطمئن باشد که سنسور تشخیص حرکتی که در نظر گرفته است، براساس شرایط محیط و متناسب با فضای نصب شده بهترین نتیجه را داشته باشد و بیشترین هماهنگی را داشته باشد.

حفاظت محیط با استفاده سنسور تشخیص حرکت دزدگیر با استفاده از قابلیت Lookdown

بعضی از مدل های سنسور تشخیص حرکت دزدگیر دارای حالت Lookdown یا زاویه دید رو به پایین هم هستند که اصطلاحا حفاظت محیطی Creep یا تشخیص خزیدن نیز نامیده می شود. در این حالت روی بدنه سنسور از لنز دومی برای تمرکز امواج دقیقا در زیر و جلوی سنسور مطابق عکس استفاده می شود. با اینکار حتی سارق یا جسم متحرک با خزیدن روی زمین هم نمی تواند از دید حسگر تشخیص حرکت دور بماند. بسیاری از شرکت های سازنده حسگر تشخیص حرکت توصیه می کنند که این قابلیت در محیط هایی که حیوانات خانگی و جوندگان وجود دارند، غیر فعال شود.

همچنین بخوانید:

نصب دوربین مداربسته

تشخیص حیوانات خانگی با استفاده از سنسور تشخیص حرکت دزدگیر

زمانی که نصاب سنسور تشخیص حرکت دزدگیر با محیطی روبرو است که در آنجا حیوانات اهلی و خانگی نگهداری می شوند، می تواند از سنسورهای تشخیص حرکت Pet immune یا با قابلیت تشخیص حیوانات خانگی استفاده نماید. سنسورهای تشخیص حرکت با قابلیت تشخیص حیوانات اهلی از ریزپردازنده پیچیده تری استفاده می کنند که در آن ابعاد و نوع حرکت حیوانات خانگی هم پیش بینی و تعیین شده و معمولا در این حسگرها از ترکیب قابلیت ریزپردازنده پیچیده در کنار تکنولوژی تشخیصی دوگانه استفاده می شود. این حسگرها می توانند حیواناتی با وزن کمتر از ۱۸ کیلو را تشخیص دهند که اگر از حسگر تشخیص دوگانه هم درکنارش استفاده کنند براحتی حیواناتی تا ۴۵ کیلو را هم به صورت ویژه تشخیص می دهند. البته وجود چندین حیوان خانگی مخصوصا مثل گربه ها یا حیوانات بالا رونده از لوازم منزل، باعث می شوند حتی حسگرهایی با تکنولوژی تشخیص دوگانه نیز، با مشکل روبرو شوند.

سنسور تشخیص حرکت دزدگیر با استفاده از تکنولوژی Antimask

بعضی از حسگرهای تشخیص حرکت از قابلیت آنتی ماسک برخوردارند. حسگر تشخیص حرکت دزدگیر بعنوان بخشی از روال تست می توانند بصورت دوره ای ابعاد اتاق را اندازه گیری نماید و تغییرات پس زمینه محیط تشخیصی را درک کند. اگر حسگر تشخیص حرکت نتواند محیط را اندازه گیری کند ممکن است لنز آن توسط چیزی پوشیده شده باشد، بنابراین سیگنال ها به درستی ارسال نخواهند شد. یک روش رایج برای دزدان حرفه ای این روش است. سپس می توانند در ساعات دیگر به همین راحتی وارد محیط شوند.

همچنین بخوانید:

پشتیبانی هایک ویژن

کلام آخر در خصوص عملکرد سنسور تشخیص حرکت دزدگیر

سنسور تشخیص حرکت دزدگیر، یکی از تجهیزات امنیتی است که می توانند کاربران از وقوع حرکت در محیط باخبر سازد که سارقان در تلاش هستندکه روش هایی را اجرا نمایند که مانع از ارسال هشدارهای لازم به کاربران شوند. یکی از راه های غیر فعال کردن سیستم هشدار دهنده، پوشاندن سنسورهاست. یعنی با کور کردن آنها عملا از کار افتاده اند. تکنولوژی آنتی ماسک در صورت وجود مشکل در سنسور با هشدار به کاربر اپراتور آنها را با خبر می کند تا سنسور را بررسی و موانع دید سنسورها را بردارند. زمانی که از تکنولوژی ضد پوشش استفاده می شود کاربر باید برای بررسی فیزیکی سنسور آموزش دیده باشد و بتواند با روش های جایگزین شکستن یا از بین بردن سنسورها توسط سارقان آشنایی داشته باشد.


[ بازدید : 354 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / دوربین مدار بسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی/ نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]