دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی

شنبه 25 ارديبهشت 1400
10:49
جمشید


سامانه های نظارتی که در سال های متمادی در بازار های متعدد بین المللی و داخلی حضور پیدا کرده اند، با ارائه تکنولوژی های خاص، امنیت محیطی را به میزان قابل توجهی بالا برده اند. با پیشرفته تر شدن سامانه های نظارتی همچون دوربین مدار بسته مسکونی توسط برند های معتبر جهانی، قابلیت بهره برداری از این تجهیزات را در درون منزل و یا فضای مسکونی به وجود آورده اند. حالا با ورود مستقیم این محصولات به زندگی ما، سوالاتی مطرح می شود که چه نوع دوربین مدار بسته ای برای این فضا ها مناسب تر هستند. در ادامه این مقاله دقیق ترین معیار ها برای خرید دوربین مدار بسته مسکونی را به شما معرفی می کنیم، تا در کنار دریافت کارکرد مناسب، صرفه جویی اقتصادی برای خود و یا ساکنین مجتمع مسکونی به ارمغان بی آورید.

اماکن مسکونی و اداری

مکان های مسکونی و اداری که بیشتر نیاز به نظرات دقیق 24 ساعته دارند، با در نظر گرفتن کمترین هزینه ممکن توسط مدیر و یا ساکنین ساختمان می توانند، دوربین مدار بسته مسکونی قرار گرفته در رده متوسط سیستم نظارتی را خریداری کنند، که صرفه اقتصادی و قابل توجهی برای مصرف کنندگان خود دارد. اماکن نام برده شده به دلیل تغییر کم شرایط نوری محیط (آن هایی که در فضای مسقف نصب می شوند) با کمک کمترین لنز و رزولوشن تصاویر با وضوح بالا در خرجی های تعریف نمایش می دهند. اغلب لنز های دوربین مدار بسته مسکونی بین 2.8 تا 3.6 میلی متر متغیر هستند، که با کمک پردازنده پر سرعت و رزولوشن 2 مگا پیکسل، تصاویر راه پله، پارکینگ، درب آسانسور، پا گرد و پشت بام را با وضوح مناسب به نمایش در می آورد. برای ضبط تصاویر ارسالی از لنز دوربین مداربسته با توجه به نوع تکنولوژی محصول می توانید از ایکس وی آر، دی وی آر و ان وی آر دوربین مدار بسته تحت شبکه استفاده کنید، ولی با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی سامانه های نظارتی خریداری شده بهترین گزینه برای فضای های نام برده شده دوربین مدار بسته HDCVI و AHD دو مگا پیکسلی می باشد.

دوربین تماشای کودک، پرستار و یا حیوان خانگی

شاید برای همه ما سوال شده است که چه سیستم نظارتی 24 ساعته و یا دوربین مدار بسته تحت شبکه ای برای درون منزل مناسب است، تا با کمک آن به مشاهده اتفاقات درون خانه خود بپردازیم. بیاید قبل از پاسخ به این سوال مواردی که درون منزل نیاز به نظارت دارد را بررسی کنیم. مواقعی نیاز می شود که، به دلیل مشغله کاری فرزند کوچک، فرد سالمند و یا حیوان خانگی که نیاز به مراقبت دارند را در خانه تنها بگذاریم و یا پرستاری را برای نگه داری، از آن ها استخدام کنیم. برای جامع عمل پوشاندن به امر، نیاز به محصولی داریم که به صورت بر خط و یا آنلاین تصاویر را به گوشی موبایل ما ارسال کند و یا آن را بر روی میکرو اس دی که درگاه آن بر روی دوربین وجود دارد ذخیره سازی کند. از طرف دیگر قابلیت های منحصر به فرد دیگری در این سری دوربین مدار بسته مسکونی رومیزی وجود دارد، تا شما با کمک آن ها به انجام مواردی همچون برقراری ارتباط صوتی دو طرفه، دیدن تصاویر بر روی موبایل به صورت بر خط و یا آنلاین بپردازید. تی وی تی

نتیجه گیری نهایی

دوربین مدار بسته مسکونی، که در عرصه نظارتی بیشتر از اعلان هشدار و امنیتی فعالیت می کنند. در بین دوربین مدار بسته اقتصادی قرار می گیرند. این نوع تجهیزات که به راحتی در فضای داخلی خارجی ساختمان نصب می گردند، مدیریت کاملی در مشاهده وقایع محیطی در اختیار شما می گذارند. توجه به این موضوع خالی از لطف نیست که دوربین مدار بسته برروی فضای با اهمیت بالا همچون پارکینگ، درب و راه پله باید کیفیتی بالا تری نسب به دیگر جاهای ساختمان داشته باشند، در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، همچو دزدی، ریزش ساختمان و یا آتش سوزی ناگهانی، جزئیات هرگونه با کیفیت و رزولوشن بالا تماشا کرده و عکس العمل مربوط به آن حادثه را در کسری از ثانیه انجام دهید.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مکان‌ها و فضاهای مختلف مسکونی و تجاری

تامین امنیت یکی از مسائلی است که در همه جوامع کوچک و بزرگ باید وجود داشته باشد. امنیت کشور، شهر، محله و امنیت خانه، همگی از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در این مقاله قوانین نصب دوربین مداربسته مکان‌های مختلف ازجمله اماکن عمومی ، ادارات ، منزل و پارکینگ را با هم بررسی می‌کنیم.

هایک ویژن

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا ابزارها و وسایل مختلفی برای تامین امنیت طراحی شوند که از آن میان می توان به دوربین های مداربسته اشاره کرد.

دوربین های مدار بسته ابزاری امنیتی و نظارتی بوده که در اماکن مختلف مسکونی، اداری، تجاری و سازمان های مختلف نصب می گردد و امنیت آن مکان را تامین می نماید. اما آیا می توان این دوربین ها را در هر مکانی به صورت دلخواه نصب نمود یا قوانینی برای نصب آنها وجود دارد؟ پاسخ به این سوال مطلبی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

معرفی دوربین مداربسته و انواع آن

دوربین مدار بسته که به آن cctv که کوتاه شده عبارت closet circuit television می باشد نوعی دوربین است که در جای خود ثابت می ماند و از محیط اطراف خود تصاویر و فیلم هایی را ضبط کرده و در نمایشگر نمایش می دهد.

از این وسایل برای حفاظت و همچنین نظارت در مکان های مختلف استفاده می شود. کاربردهای نظامی، پلیسی، کنترل ترافیک، تصویربرداری نامحسوس و … برای این وسیله وجود دارد. دوربین های مدار بسته در انواع مختلفی وجود دارند که بسته به نوع استفاده می توان هر یک را تهیه و نصب نمود.

دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه یا ip و دوربین های دومنظوره انواعی از دوربین های مدار بسته پرکاربرد می باشند. از نظر ظاهری نیز دوربین ها در انواع مختلفی مانند دوربین های مینیاتوری، دوربین های مادون قرمز، دوربین های صنعتی، دوربین های dome و دوربین های speed dome وجود دارند.

در هنگام انتخاب انواع دوربین ها باید مزایا و معایب هر یک را در نظر گرفت و با توجه به بودجه و محلی که قرار است دوربین در آن نصب گردد به انتخاب هر یک دست زد.

دوربین مدار بسته در چه مکان هایی نصب می شود؟

مکان های مختلفی وجود دارند که می توان در آنها از دوربین مدار بسته استفاده نود. اماکن تجاری مختلف و فروشگاه های کوچک و بزرگ، مغازه هایی مانند طلا فروشی ها و موبایل فروشی ها، مکان های مسکونی و مجتمع های بزرگ، سازمان ها و اداره های مختلف و … از مکان هایی هستند که می توان در آنها از سیستم دوربین مدار بسته استفاده نمود.

نحوه نصب دوربین ها در این اماکن نیاز به تخصص و مهارت بالایی داشته و نیاز است تا طراحی و بررسی نقشه به صورت دقیق انجام گیرد و دوربین در نقاط کور نصب نگردد. تعداد دوربین های مدار بسته نصب شده نیز بستگی به متراژ و فضای ساختمان دارد و ممکن است از یک تا چند دوربین متغیر باشد.

منع قانونی در نصب دوربین مداربسته

اما ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا می توان دوربین ها را در هر مکانی نصب نمود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که قوانینی برای نصب دوربین های مدار بسته وجود دارد و در صورتی اجازه نصب این دوربین ها در حریم های خصوصی افراد داده می شود که مجوز لازم از این افراد دریافت گردد و با رضایت آنها این کار انجام گیرد.

در اماکن عمومی و فروشگاه و مغازه و ادارات مختلف این کار نیازی به اجازه گرفتن از سایر افراد ندارد اما در صورتی که بخواهید دوربین را در محل مسکونی خود نصب نمایید نیاز است تا همسایگان خود را از این کار مطلع سازید زیرا ممکن است این کار باعث تجاوز به حریم خصوصی آنها گردد.

می توان با نصب تابلوهایی که نشانه نصب دوربین مدار بسته می باشد اطلاع رسانی را انجام داد. علاوه بر این ها قوانینی برای نصب دوربین های مدار بسته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف

همانطور که می دانید دوربین مدار بسته باعث حفظ امنیت جانی و مالی افراد می گردد و از بسیاری از جرائم جلوگیری می کند. اما آیا نصب این دوربین ها باعث تجاوز به حریم خصوصی افراد نمی شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در مواردی که این دوربین ها به صورت خصوصی در مکان های مختلف نصب می گردند نیاز است تا اقدام به کسب اجازه از افرادی که در معرض این دوربین ها قرار می گیرند نمود.

در غیر این صورت امکان سوء استفاده برخی افراد از این دوربین ها وجود دارد و بسیار مشاهده شده است که برخی افراد با نصب این دوربین ها در داخل خانه اقدام به سوء استفاده از افراد نموده اند.

قوانین حقوقی مربوط به دوربین های مدار بسته

حریم خصوصی، حقی است که همه افراد در جامعه از آن برخوردارند و در صورتی که به این حریم تجاوز شود می توان از فرد خاطی شکایت نمود. دوربین های مدار بسته در صورتی که در مکان های نامناسب مانند داخل منزل مسکونی، داخل آسانسور، اتاق پرو مغازه ها و این چنین مکان هایی نصب گردند تجاوز به حریم خصوصی محسوب شده و پلیس می تواند خاطیان را دستگیر نماید.

متاسفانه در مجموعه قوانین حقوقی ما، قانونی اختصاصی برای دوربین های مدار بسته وجود ندارد اما مقرراتی تنظیم شده اند که توسط پلیس و نیروی انتظامی کنترل می گردد. نظارت نیروی انتظامی بر روی دوربین های مدار بسته و محل نصب آنها از ضروریات است و بدین صورت جلوی بسیاری از سوء استفاده هایی که بسیاری از افراد می کنند گرفته خواهد شد.

نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در اماکن مختلف

نصب دوربین مدار بسته در مکان های مختلف قوانین خاص خود را دارد که برای ایجاد نظم و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد باید این قوانین رعایت گردند. در ادامه به چگونگی نصب دوربین مدار بسته در فضاهای مختلف پرداخته شده است.

  • اماکن عمومی: در اماکنی که عمومی و پر رفت و آمد می باشد مانند فروشگاه ها و مغازه های مختلف که برای حفظ امنیت و جلوگیری از جرائمی مانند سرقت دوربین نصب می گردد هیچ منع قانونی وجود ندارد و می توان این دوربین ها را در مکان ها به راحتی نصب نمود.

  • مشاعات مجتمع های مختلف: ممکن است برخی افراد تمایل داشته باشند تا در قسمت هایی از ساختمان که مشاع بوده و مورد استفاده تمامی ساکنین قرار می گیرد اقدام به نصب دوربین مدار بسته نمایند. قسمت های مشاع ساختمان شامل راه پله ها، پارکینگ، لابی، حیاط و غیره می گردد که برای نصب دوربین در این مکان ها نیاز است تا تمامی همسایگان و افراد ساکن در ساختمان به صورت کتبی نسبت به نصب دوربین مدار بسته رضایت دهند. در صورتی که حتی یکی از ساکنین راضی به نصب دوربین در مناطق مشاع نباشد این کار غیر قانونی خواهد بود.

  • محیط های خصوصی: مکان های خصوصی مکان هایی مانند داخل منزل و اتاق خواب، داخل اتاق پرو، آسانسور، رختکن باشگاه ها و … می باشد که امکان نصب دوربین در این مکان ها وجود ندارد مگر این که مجوز رسمی برای انجام این کار دریافت شده باشد. حساسیت بالای این محیط ها باعث می شود تا توجه زیادی در کسب مجوز لازم صورت گیرد و افراد به هر دلیلی نتوانند دوربین را در این مکان ها نصب نمایند.

  • محیط کار: نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان های مختلف بسیار رایج است و این کار برای جلوگیری از وقوع جرایم مختلف، نظارت بر عملکرد کار کارمندان، جلوگیری از جا به جایی و سرقت مدارک و اسناد مختلف، جلوگیری از سوء رفتار کارکنان و موارد این چنینی انجام می گیرد. اما در صورتی که می خواهید دوربین مدار بسته را در این محیط ها نصب نمایید نیاز است تا به کارکنان آن شرکت یا سازمان نسبت به حضور دوربین اطلاع رسانی گردد و همچنین اعتماد مابین مدیر و کارمندان حفظ شده و به شخصی بی احترامی و توهین نشود. دلیل نصب دوربین مدار بسته باید به افراد گفته شود و حریم شخصی کارکنان و مسائل اخلاقی به طور کامل رعایت گردد.

با توجه به نکات گفته شده و قوانین نصب دوربین های مدار بسته در اماکن مختلف، در صورتی که تمایل دارید در مکان هایی که نیازمند دریافت مجوز می باشند، دوربین مدار بسته تهیه و نصب نمایید نیاز است تا در ابتدا شکایتی را به واسطه تهدید، تخریب و خطرات امنیتی تنظیم نمایید و ذکر کنید که نیاز برای حفظ امنیت خود نیاز به نصب دوربین مدار بسته در مکان مورد نظر می باشید.

این شکایت باید نزد مراجع قضایی و یا نیروی انتظامی برده شود و در آنجا پس از بررسی های لازم مجوز مورد نظر جهت نصب دوربین مدار بسته صادر گردد.


[ بازدید : 283 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / دوربین مدار بسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی/ نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]