چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

شنبه 1 خرداد 1400
10:46
جمشید


توسعه شهرنشینی و شمار زیاد وسایل نقلیه در جاده ها باعث ترافیک و ازدحام بزرگراه ها شده است تا جایی که روز به روز شاهد شلوغ تر بزرگراه ها هستیم . در این میان استفاده از سیستم پیشرفته مدیریت ترافیک – ATMS (advanced traffic management systems ) می تواند ترافیک را تا میزان زیادی کاهش دهد .

سیستم هوشمند مدیریت ترافیک با استفاده از تصویر دوربین های مدار بسته می توانند ترافیک را تخمین زده و بطور هوشمند مسیر های جایگزین را به مسئولان ترافیکی شهر پیشنهاد بدهند . این مهم باعث می شود تا مقدار ترافیک به میزان چشمگیری کاهش بیابد .

توسعه راهکار های یکپارچه سازی شبکه ، استفاده از سرویس های مبتنی بر فیبر نوری و رادیو وایرلس ها ، سرویس های مبتنی بر ابر الکترونیک ( Cloud ) ، نرم افزار های بهینه سازی هوشمند و سیستم های هوشمند یکپارچه سازی مدیریت ترافیک با استفاده از اطلاعات مختلف می تواند از میزان ترافیک بکاهد و شلوغی بزرگراه ها را کاهش دهد .


چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

در سال 2018 رانندگان در شهر های پر جمعیت به طور متوسط 272 ساعت را در ترافیک سپری کرده اند . که منجر به هدر رفت میلیارد ها دلار شده است . به علاوه ترافیک و شلوغی می تواند باعث بروز حوادث و همچنین افزایش آلودگی شهر های پرجمعیت بشود .

رشد شهرنشینی ، توجه آژانس های حمل و نقل را به بهبود روان بودن ترافیک معطوف کرده است این توجه نه تنها به منظور بهبود زمان مسافرت و کیفیت سفر ، بلکه به منظور کاهش خطر تصادفات و در نتیجه افزایش میزان رضایت مندی مسافران مورد توجه قرار گرفته است . با استفاده از نرم افزار ها و سخت افزار های مدیریت ترافیکی که قادر به مدیریت و ارائه اطلاعات مهم در زمینه کنترل ترافیک هستند ، این آژانس ها قادرند تا حمل و نقل های خود را در ساعت های خلوت تر برنامه ریزی کنند .

کشور های مختلف همواره به دنبال یافتن راهکار مناسب جهت ترافیک در بزرگراه ها و شهرها هستند اما به دلیل هزینه های بالای طرح های کنترل و مدیریت ترافیک و بعضا عدم مشارکت بخش خصوصی گاهی با مشکل تامین بودجه روبرو هستند .

کارشناسان بر این باورند که با رشد و توسعه شهر نشینی و افزایش نیاز ها جهت حل مشکل ترافیک ، نیاز به استفاده از سیستم های هوشمند مدیریت کنترل ترافیک در سالهای اخیر با تقاضای بیشتری روبرو خواهد شد .

ترافیک نه تنها منجر به ضرر اقتصادی و هدر رفت زمان می شود بلکه آلودگی هوا و تغییرات جهانی آب و هوا را نیز در بر خواهد داشت ، از این رو کشور های در حال توسعه و پر جمعیت جهان هر کدام به دنبال راهکار مناسبی جهت رفع این مشکل هستند .

طبق اعلام مرکز مطالعات اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل ، تا سال 2030 شمار افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به حدود 2.2 میلیارد نفر خواهد رسید . این رشد به ویژه در کشور های در حال توسعه مانند هند و نیجریه ملموس تر است که درصد بالایی از آنها را جمعیت جوان تشکیل می دهند . از این رو منطقه نیاز ه یک تحول اساسی در حوزه حمل و نقل و مدیریت هوشمند ترافیک دارد .

بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مداربسته تی وی تی قیمت دوربین مداربسته


[ بازدید : 307 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / دوربین مدار بسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی/ نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]