مراحل کلیدی کارآفرینی

سه شنبه 19 اسفند 1399
13:17
جمشید


تفاوت اساسی میان کارمند و مدیر با کارآفرین در عدم قطعیت است؛ ترویج کارآفرینی به عنوان یکی از اجزای توسعه اقتصادی کشورها شناخته می شود و کارآفرین فردی است که برای تحقق رویاهای خود دست به کار شده و متعهد می شود مخاطرات یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی و تقبل کند.

نتیجه تصمیمات کارآفرین با ابهامات و عدم قطعیت های زیادی مواجه است، بنابراین این فرد باید علاوه بر آرمانگرایی در مسیر رسیدن به رویاهای خود، واقع بین نیز باشد. کارآفرین در ابتدای راه باید زمان زیادی را صرف کار خود کند، بنابراین باید انگیزه و اشتیاق کافی داشته باشد.علاوه بر انگیزه، داشتن تجربه و مهارت کافی نیز برای کارآفرین شدن لازم است درواقع برای این کار نیاز به نبوغ و خلاقیت های خارق العاده نیست، اما فرد برای ورود به هر بازاری باید در آن خبره باشد، یعنی باید بازار و فناوری های موجود در آن را بشناسد و فرصت های آن را درک کند. برای موفقیت در مسیر کارآفرینی باید عوامل متعددی را در نظر گرفت، زیرا این فعالیت ها در خلا انجام نمی شود، بلکه در محیط و بازارهایی انجام می شود که عوامل زیادی در اوج گرفتن یا سقوط آن دخیل اند.

شروع با کشف یک فرصت

شروع یک کسب و کار به چیزی بیش از یک ایده نیاز دارد. فرآیند کارآفرینی نه با طرح و ایده اولیه و نه با سرمایه اولیه، بلکه با کشف یک فرصت آغاز می شود. بسیاری از کارآفرینان بزرگ معتقدند «هر «ای کاش» که می شنوید یک فرصت برای کارآفرینی است». بیل گروس، مدیر موسسه آیدیا لب، 5 عامل کلیدی را برای راه اندازی یک استارت آپ بر اساس درجه اهمیت به این ترتیب معرفی می کند: زمان ورود به بازار، تیم، ایده، بیزینس مدل، سرمایه.

article_image_one_594.jpg

1- زمان ورود به بازار:

درواقع مهم ترین عاملی که یک استارت آپ باید در نظر بگیرد، زمان ورود به بازار هدف است. طرح های زیادی بوده اند که زودتر از زمان مناسب وارد بازار شده اما به دلیل عدم استقبال مخاطبان شکست خورده اند. همان طور که اگر دیرتر از موعد وارد بازار بشوند کار سخت تری را برای به دست آوردن مشتری خواهند داشت.

2- تیم:

جمع آوری تیم مناسب یکی از عوامل کلیدی در موفقیت استارت آپ به شمار می رود. پژوهش های انجام شده در دانشگاه ام آی تی، نشان می دهد کسب و کارهایی که موسسان متعدد دارند از کسب و کارهای تک موسس موفق ترند. انتخاب افرادی که می خواهید با همکاری آنها شرکت را تاسیس کنید بی نهایت مهم است. در حال حاضر یکی از علت های اصلی به نتیجه نرسیدن ایده ها و استارت آپ ها، نداشتن تیم مناسب است. بسیاری از استارت آپ ها به علت فروپاشی تیم آن، متوقف یا با شکست مواجه شده اند. در واقع بدون تیم مناسب، ایده خوب کارآیی مطلوب را نخواهند داشت.

3- ایده:

بدون ایده مناسب، تیم خوب به اثربخشی کافی نمی رسد. به گفته بسیاری از کارآفرینان تا زمانی که نیاز وجود دارد ایده هم وجود دارد.

4- بیزینس مدل:

بیزینس مدل باعث می شود جنبه های مهم یک کسب و کار دیده شود و از طرفی مشخص می کند که ایده موجود عملیاتی است یا خیر.

5- سرمایه:

راه های متفاوتی برای تامین سرمایه مورد نیاز در راه کارآفرینی وجود دارد. بسیاری از افراد با سرمایه های شخصی و خانوادگی، کسب و کار مورد نظرشان را راه اندازی می کنند، عده ای به دنبال جذب وام از بانک ها و موسسات مالی می روند، برخی از افراد نیز با در نظر گرفتن شرایط موجود به دنبال جذب سرمایه از سازمان های حمایتی می روند. همیشه برای طرح و ایده خوب که آینده روشنی دارد، سرمایه گذار هم پیدا می شود.

اکوسیستم کارآفرینی

با در نظر گرفتن این موارد می توان قدم در راه کارآفرینی گذاشت و رویاها را به واقعیت رساند. اما برای توسعه کارآفرینی در هر کشور، به ساختاری نیاز است که امکان رشد و شکوفایی کارآفرینی را فراهم کند. بستری که فضای رشد و ارتقای کارآفرینی را در هر کشور و منطقه ای به وجود می آورد، اکوسیستم کارآفرینی نامیده می شود. اکوسیستم کارآفرینی از چند نهاد مجزا تشکیل می شود که در عین حفظ استقلال با هم تعامل سازنده دارند. دره سیلیکون به علت حضور کمپانی های فراوان در حوزه فناوری های پیشرفته، به عنوان نقطه کانونی اقتصاد دانش بنیان در جهان است. راز موفقیت دره سیلیکون در اکوسیستم آن نهفته است که توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری را رقم می زند.

هایک ویژن نصب دوربین مداربسته تی وی تی قیمت دوربین مداربسته دوربین اچ دی

این اکوسیستم که بنا بر نیازها و در یک فرآیند تکاملی شکل گرفته است، با ایده پردازی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی یا توسط استعدادهای خلاق و نوآور شروع می شود و با سرمایه گذاری هسته اولیه و با ایجاد شرکت نوپا، به تولید فناوری یا محصول اولیه ای می انجامد که اگر محصول مناسبی باشد و جهت گیری مناسبی نسبت به بازار داشته باشد، مورد توجه سرمایه گذاران ریسک پذیر قرار می گیرد و این سرمایه گذاری، به توسعه محصول و رشد شرکت می انجامد. بالاخره شرکت های موفق یا جذب شرکت بزرگ می شوند یا خود به اندازه کافی رشد کرده و به عنوان شرکت سهامی عام وارد بورس خواهند شد. در منطقه سیلیکون ولی، تمام تلاش ها در تکرار نمونه های موفق فناورانه متمرکز شده است. همین رویکرد موجب شد به مرور زمان نهادهایی در این منطق ایجاد شود تا سختی و ریسک های مسیر ارزش آفرینی برای صاحبان ایده قابل تحمل شود. تعدادی از این نهادها که در کشور ما نیز به وجود آمده اند عبارتند از:

مرکز رشد یا انکوباتور:

خدمات مرکز رشد در قالب برنامه ای حمایتی میان مدت به شرکت ها ارائه می شود. درواقع مرکز رشد علاوه بر در اختیار گذاشتن فضا و امکانات دارای مشترک برای شرکت های نوپا به آنها مشاوره تجاری و مدیریتی نیز می دهد. در ازای ارائه این خدمات، معمولا هزینه ثابت ماهانه ای را به عنوان اجاره فضا یا استفاده از خدمات مرکز رشد از شرکت ها دریافت می کنند که این هزینه بسیار کمتر از هزینه ایجاد دفتر کاری مستقل است و حضور در مراکز رشد را برای شرکت های نوپا یا شرکت های دانش بنیان به صرفه می کند. در مراکز رشد، تمرکز بر حمایت از شرکت های تازه تاسیس از مراحل اولیه توسعه فناوری تا مرحله درآمدزایی است.

شتاب دهنده:

شتاب دهنده ها نسبت به مراکز رشد پدیده ای نوظهور محسوب می شوند. این مراکز از طریق فراخوان و برگزاری رویدادها، تیم های مناسبی که آینده درخشانی دارند را جذب می کنند و با اجرای برنامه های شتاب دهی از آنها حمایت می کنند. عموم شتاب دهنده ها در صنعت فناوری اطلاعات فعالیت می کنند. در صورت ورود کارآفرینان به این مراکز به دلیل حمایت های زیرساختی، مالی، مربیگری و مشاوره ای، عموما مسیر 2 تا 3 ساله کارآفرینان در مدت زمان 6 تا 9 ماهه طی می شود. با این نگاه می توان متوجه شد که چرا به این نهاد، شتاب دهنده می گویند. شتاب دهی به کسب و کارهای نوپا موجب می شود در مدت زمان کوتاه تری کارآفرین دریابد که آیا مدل کسب و کار پیشنهادی موفق خواهد شد یا خیر. اگر مدل کسب و کاری موفق نباشد، در زمان کارآفرین صرفه جویی شده و با تجربه به دست آمده می تواند روی ایده دیگری برای تجاری سازی کار کند.

در ایران طی دوره شتاب دهی، مبلغی برای حمایت مالی به تیم نوپا اختصاص می یابد که معمولا بین 25 تا 40 میلیون تومان است. علاوه بر این مربی یا منتور (Mentor) در اختیار آن قرار می گیرد که موجب سریع تر شدن فرآیند رشد کسب و کارها می شود. مربی شخصی است که تجربه استارت آپی داشته و در حوزه آن استارت آپ خبره محسوب می شود. مربی در مقایسه با مشاور، اعضای تیم را از منظر دانشی و مهارتی ارتقا می بخشد. درواقع مربی با نشان دادن فرصت ها و چالش ها به تیم، چشم انداز آینده را ترسیم می کند. این مربی در یک رابطه دوستانه و در عین حال صریح به استارت آپ کمک می کند که مسیر درست و کوتاه تری را برای رسیدن به هدف انتخاب کند. در ازای این خدمات شتاب دهنده بخشی از سهام استارت آپ را دریافت می کند و از طریق ارزش افزوده ایجاد شده، کسب سود می کند.

پارک های علم و فناوری:

پارک های علم و فناوری مراکزی هستند که عمدتا در جوار مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی تاسیس شده و در راستای تجاری سازی نوآوری های برآمده از دانشگاه ها عمل می کنند. درواقع این مراکز با استقرار شرکت های دانش بنیان در فضایی متمرکز، با ایجاد ارتباط و تعامل علمی میان کارآفرینان و دانشگاه ها، فضایی مناسب برای خلاقیت و نوآوری ایجاد می کنند. زیرساخت های آزمایشگاهی یکی از مزایای مهم پارک های علم و فناوری برای شرکت های فناوری محور محسوب می شود. عموما پارک های علم و فناوری، نفع مستقیمی از موفقیت یا عدم موفقیت شرکت های زیرمجموعه خود نمی برند و سهامدار شرکت های زیرمجموعه خود نیستند.

سرمایه گذاران ریسک پذیر:

شرکت های سرمایه گذاری غیربورسی، روش های مختلفی برای تامین مالی تعریف می کنند. یکی از این روش ها، سرمایه گذاری در شرکت های نوپا به امید رشد بسیار بالا در بازه زمانی بین 7 تا 10 سال است. عموما رشد سریع درآمدها، در مورد شرکت های نوآور و فناوری محور رخ می دهد که بازار قبلی را تخریب می کنند و بازاری جدید می سازند. از این رو سرمایه گذاری ریسک پذیر را یکی از روش های تامین مالی نوآوری در نظر می گیرند. کسب و کارهای ورودی به شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر در چند گروه، مرحله ابتدایی و مقدمات، مرحله رشد سریع و توسعه و مرحله متاخر دسته بندی می شوند. تفاوت میان این کسب و کارها میزان فروش و درآمد است که به نوعی اندازه شرکت را نشان می دهد. برخی نیز تفاوت را در مراحل توسعه محصول می دانند. در کشورمان نیز چند شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر وجود دارد ولی عمده فعالیت این نوع از سرمایه گذاری از سال 1390 در کشور شروع شده و هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

نمایندگی هایک ویژن نصب دوربین مداربسته دوربین تی وی تی


[ بازدید : 329 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت با ASP دات Net و طراحی سایت به روش مدولار

سه شنبه 19 اسفند 1399
13:17
جمشید


ASP.net یک تکنولوژی ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت هست که در اصل Active Server Pages نام داره. مورد اولی که باید همه در باره ASP.net بدونیم این هست که ASP.net یک زبان برنامه نویسی نیست. ما می تونیم با استفاده از زبانهایی مثل #C و VB صفحات ASP.net رو تولید کنیم.

بهترین و استانداردترین محیط یا ( IDE (Intelligant Development Enviroment خود Visual Studio شرکت مایکروسافت هست که از هر نظر ارائه یک پروژه بی نظیر رو تضمین می کنه. بخصوص در نسخه 2008 این نرم افزار که از net. Framework 3.5 استفاده می کنه، شما واقعا احساس حرفه ای و قدرتمند بودن می کنید. تکنولوژی های بسیاری مثل Ajax، سیلورلایت، Linq از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات ارائه شده در نسخ جدید VS بشمار می آیند. در حالی است که بدون تکنولوژی Linq مایکروسافت یک قدم از شرکت سان که مالک زبان قدرتمند Java هست عقب بود (جاوا تکنولوژی RMI رو داشت) ولی مایکروسافت با ارائه این تکنولوژی توانست دوباره همقدم با سان شود.

article_image_one_461.jpg

برای تولید یک سایت واقعا حرفه ای ASP.net باید با موارد زیر حتما آشنا بود:

  • 1- تسلط به یکی از زبان های #C یا VB
  • 2- تسلط به یکی از پایگاههای داده و زبان SQL (ترجیحا خود SQL Server)
  • 3- تسلط کامل و کافی به XML و مشتقات آن
  • 4- تسلط به HTML، JavaScript، CSS
  • 5- آشنایی با کانسپتهای الگوریتم های تحت وب
  • 6- آشنایی با کانسپتهای Security in .NET
  • 7- آشنایی با مفاهیم و اطلاعات پایه ای سمت سرور و کلاینت

بهترین نوع برنامه نویسی یک سایت استفاده از حالت چند لایه ای می باشد. این حالت علاوه بر استحکام بخشیدن به ساختار سایت و تسهیل عملیات خطایابی و اشکال زدایی امنیت را هم به سایت شما ارائه می کند. برنامه نویسی لایه ای معمولا یک منطق فرضی یا هایپوثتیکال است که شما با استفاده از چند فولدر و فایل در پوشه های جدا و مرتبط یک ساختار را تولید می کنید در این حالت انسجام و منطق شما در سایت اعمال می شود. طراحی سایت املاک

مهمترین و پیچیده ترین قسمت هر نوع برنامه نویسی عمل و عکس العمل های مربوط به پایگاه داده می باشد. بیشتر وقت یک برنامه نویس صرف طراحی، کد نویسی و سازماندهی امور مربوط به دیتابیس یا پایگاه داده می شود. از آنجایی که برنامه نویسی اصولی باید بحالت چند لایه باشد، در موقع پیروی از این روش دست و پنجه نرم کردن با روابط پایگاه داده ای بسیار سردرگم کننده می باشند و نیاز به دقت و تمرکز زیادی دارند. در مباحث پایگاه داده، امنیت و نوع داده ها نقش های مهمی را ایفا می کنند. برای مثال عمده خطاهای سمت دیتابیس به خوبی تسط خطایاب VS شناسایی نمی شوند. و شما فقط یک پیغام خطای عمومی نظیر “Incorrect Syntax” دریافت می کنید که در این شرایط معمولا تنها چاره چک کردن تمام کدهای مربوطه می باشد. طراحی سایت صنعتی

یکی از ویژگی های برنامه نویسی با زبان مثلا #C برای ASP.net شیوایی این زبان هست. زبان های برنامه نویسی متفاوت دیگری نیز برای تولید صفحات وب وجود دارند. در کل ASP.net یک زبان میانه رو هست و علاوه بر قیمت خوب پروژه هایش می تواند برای برنامه نویس بسیار لذت بخش باشد. ضمن اینکه به مدد اسکریپتهایی نظیر JS و Perl دیگر هیچ چیزی در ASP.net غیر ممکن نیست.

روشي که در بسياري از وب سايت هاي شخصي که در ابتداي پيدايش وب ساخته شده اند بکار رفته این است که براي توليد وب سايتها ساخت تعدادي فايل html و قرار دادن آنها بر روي يک سرور است. در اينجا توليد کننده با دانستن html و يا با استفاده از ابزاري که چنين کدهايي را توليد مي کنند، صفحات خود را مي سازد. براي يک وب سايت ساده با تعداد محدودي از صفحات ايستا شايد اين يک روش قابل قبول باشد. طراحی سایت فروشگاهی

اما امروزه با نسلي از وب سايت ها سر و کار داريم که بسيار پيچيده تر هستند. وب سايتهاي امروزي که عمدتا براي شرکت هاي تجاري ساخته مي شوند داراي تعداد قابل توجهي از صفحات است. قسمتي يا کل هر يک از اين صفحات بصورت ديناميک بر اساس داده هاي گرفته شده از يک بانک اطلاعاتي ساخته مي شود. همچنين وب سايت بايستي قابليت جستجو در سايت و نمايشي از نقشه سايت را فراهم سازد. مطلبي که به بحث اين مقاله مربوط مي شود اين است که چگونه مي توان چنين نوع سايتهايي را با هزينه اي قابل قبول ساخته و امکان نگهداري از آنرا فراهم ساخت. توضيح اينکه منظور از امکان نگهداري، تغيير در قسمتهايي از صفحات سايت بدون نياز به اعمال تغييرات در تک تک صفحات سايت است. روشي که امروزه براي پاسخ به اين نياز بکار مي رود، روش مدولار است. گرچه نگارنده تعريف استانداردي براي آن پيدا نکرده است، ولي بصورت انتزاعي مي توان گفت که همه وب سايت هاي پيشرفته براساس اين ايده شکل گرفته اند. حال ببينيم اين روش چيست؟ طراحی سایت پزشکی

اگر به صفحات يک وب سايت نمونه نگاه کنيم متوجه مي شويم که عناصر بسياري در آنها مشترک است. مثلا هر وب سايت معمولا داراي عنصر پيمايش (ناويگيشن) است که عمدتا داراي محتوا، منطق و طراحي مشترکي در اکثر صفحات سايت است. عناصر ديگري از اين قبيل عبارتند از: آگهي ها، فرم جستجو، فرم ثبت نام، فرم ورود به سايت، فرم خروج از سايت. واضح است که بسته به نوع وب سايت عناصر ديگري مي توان يافت که در بسياري از صفحات مشترک هستند. روش مدولار بصورت ساده چيزي غير از تشخيص اين مدول ها و طراحي سايت بر اساس آنها نيست. طراحی سایت

article_image_one_475.jpg

قدم موثر در اين راه، تشخيص قالب صفحات وب سايت است. يک قالب در واقع يک نوعِ صفحه در وب سايت را تعريف مي کند. يک قالب مي تواند در يک يا تعدادي از صفحات سايت مورد استفاده قرار گيرد. بعنوان مثال در يک سايت نمايش دهنده محصولات يک شرکت تجاري، يک قالب اساسي، قالب صفحات کاتالوگ است. اين قالب مشخص مي سازد که در هر صفحه ساخته شده بر اساس اين قالب يک محصول چگونه بايستي نمايش داده شود. قالب ديگر مي تواند قالب نتيجه يک جستجو باشد که تعيين مي کند نتايج را چگونه بايستي نمايش داد. گرچه يک سايت ممکن است شامل هزاران صفحه باشد، ولي تعداد قالبهايي که براي آنها در نظر گرفته مي شود، ممکن است به ده تا هم نرسد. با تشخيص قالب صفحات، اجزاي منطقي هر قالب را مي توان بعنوان مدول ها معين کرد. طراحی سایت با وردپرس

در اين قالب مدول هاي عام زير قابل تشخيص هستند:

  • header: شامل عناصر انتخاب زبان، ورود به سايت و جستجو
  • navigation: پيمايش سايت
  • footer: لينکهايي به بخش هاي عمومي سايت

به غير از اين مدول ها که در همه صفحات سايت وجود دارند، مدول هاي خاص اين بخش عبارتند از :

  • اشکال سمت چپ و راست
  • تصوير محصول انتخاب شده به همراه تصاوير محصولات مربوط
  • شرحي متني از محصول

با مشخص کردن مدول ها اولين قدم در توليد سايت برداشته شده است. قدم بعدي انتخاب يا ايجاد محيط نرم افزاري است که اجازه ايجاد مدول ها و ترکيب آنها به روشي سيستماتيک براي توليد صفحات سايت بصورت ديناميک را ايجاد کند، است. گرچه در اين گفتار وارد جزئيات تکنولوژيهايي که به اين منظور مي توان استفاده کرد نمي شويم ولي بصورت خيلي ساده مي توان طرز کار آنها را بفرم زير تصور کرد. تکنولوژي مورد استفاده به ما اين اجازه را مي دهد که هر مدول را بصورت مستقل پياده سازي و ذخيره سازيم. يک مدول ممکن است تنها شامل عناصر ايستا باشد. به عنوان مثال مدول هاي header وfooter در مثال بالا عناصري ايستا هستند. از طرف ديگر مدول هايي مي توانند پويا باشند. به اين معني که بر اساس پارامترهايي داده هايي را از يک منبع اطلاعاتي استخراج کرده و بعنوان خروجي ارائه دهند. متداولترين اين نوع مدول ها آنهايي هستند که يک عمل پرس و جو از يک بانک اطلاعاتي انجام مي دهند. در هر حال تکنولوژي مورد بحث اين اجازه را مي دهد تا مدول هاي ديناميک را معرفي کرده و در هنگام فراخواني پارامترهاي مورد نياز را در اختيار آنها قرار مي دهد. و بالاخره اين امکان وجود دارد تا مشخص کنيم هر صفحه يا هر گروهي از صفحات از چه قالبي استفاده مي کنند. تعرفه طراحی سایت

به اين ترتيب هرگاه درخواستي براي يک صفحه ارسال شود، تکنولوژي مورد اشاره قالب صفحه را يافته، مدول هاي مورد استفاده در آن قالب را تشخيص داده، براي هر مدول استاتيک محتوا و براي هر مدول ديناميک خروجي آنرا توليد کرده و تمامي آنها را با هم ترکيب نموده تا در نهايت محتواي يک صفحه را توليد کند.اين عبارات تشريحي خيلي انتزاعي و ساده شده از چنين محيطي را نشان مي دهد. در مقالات ديگري به بعضي از متداول ترين تکنولوژيهاي مورد استفاده در اين زمينه اشاره خواهد شد.با در نظر گرفتن توضيحات بالا مزاياي چنين روشي روشن است. اگر سايتي با اين روش ساخته شود، مديريت آن بصورت کارآمد قابل انجام است. مثلا فرض کنيم لازم داريم نوع پيمايش سايت را تغيير دهيم. در اين حالت با تغيير تنها يک مدول بدون نياز به تعيير تک تک صفحات سايت اينکار بصورت خيلي اقتصادي قابل انجام است. مزيت ديگر توسعه يک کتابخانه از مدول هايي است که مي تواند در توليد سايتهاي ديگر بدون نياز به هيچ تغييري يا با اندک تغييرات قابل استفاده مجدد باشد. بديهي است که هر چه اين کتابخانه وسيع تر بوده و امکان استفاده مجدد از آن بيشتر باشد، ساخت سايتهاي جديد با هزينه و زمان کمتري انجام خواهد شد.


[ بازدید : 313 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

5 علت اهمیت کراودفاندینگ در کارآفرینی

سه شنبه 19 اسفند 1399
13:16
جمشید


در سال های اخیر، کراودفاندینگ به انتخاب محبوبی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تبدیل شده است. بنابر نوشته سایت استاتیسنا، تنها در ایالات متحده آمریکا 191 پلتفرم کراودفاندینگ وجود دارد. آن ها همچنین کشف کرده اند که حجم پولی که از طریق پلتفرم های کراودفاندینگ جمع شده است با نرخ رشد بسیار زیادی از 530 میلیون دلار در 2009 به بیش از 28 بیلیون دلار در 2012 رسیده است.

طبق گفته هافینگتون پست 95% طرح های تجاری که به دست سرمایه گذاران خطرپذیر رسیده اند رد می شوند. پس جای تعجبی نیست که این کارآفرینان دنبال جای دیگری برای تامین مالی بگردند. کراودفاندینگ ثابت کرده است که می تواند جایگزین خوبی برای به دست آوردن سرمایه و تامین مالی باشد و به نظر می رسد که به این زودی ها قرار نیست کنار گذشته شود و به احتمال زیاد با سرعت زیادی رشد خواهد کرد. درواقع، کراودفاندینگ قرار است که بزرگترین موج سرمایه گذاری بعدی باشد. با هم 5 دلیل این ادعا را مرور می کنیم:

1- راحتی

تا به حال از کسی پول تقاضا کرده اید؟ واضحا این موضوع خوشایند شما نیست، اما در مقایسه با دردسرهای درخواست وام یا ملاقات با سرمایه گذاران احتمالی بسیار کار راحتی است. در واقع یکی از مراحل آزاردهنده برای کارآفرینان همین است که مجبورند با سرمایه گذارها سر و کله بزنند. اما این مشکل با کراودفاندینگ کاملا برطرف شده است. در مقایسه با تمام کاغذبازی ها و آماده سازی ها برای درخواست وام، درست کردن یک کمپین با استفاده از کراودفاندینگ مانند آب خوردن است. کافی است که شما پلتفرم مناسب را انتخاب کنید، ویدئوی ساده ای آماده کنید و پاداش های جذابی هم برای حامیان تعیین کنید. با اینکه همچنان شما باید مدارک مهم بلندمدتی مانند یک طرح تجاری، داشته باشید اما با این روش شما تنها می توانید یک بار برای همیشه طرح تان و ایده خود را ارائه دهید. در کراودفاندینگ مالکانه، کراودفاندینگ هم برای کارآفرینان مفید است و هم برای سرمایه گذاران تا بتوانند همدیگر را پیدا کنند. به جای دست و پنجه نرم کردن با روش های سنتی، کراودفاندینگ بستری را فراهم می آورد تا سرمایه گذاران بتوانند به راحتی روی طراحی سرمایه گذاری کنند.

article_image_one_573.jpg

2- تایید یک مفهوم

داشتن ایده یک چیز است اما ثابت کردن این که آیا این ایده می تواند سودآور باشد یا نه، چیز دیگری است. به جای متقاعد کردن خودتان یا سرمایه گذاران برای این که ایده شما پول ساز است، کراودفاندینگ فرصت بسیار خوبی را فراهم می کند تا شما ببینید بازار هدف شما در چه حالی است. اگر کمپین شما موفق شود، این نه تنها مدرکی برای اثبات وجود علاقه و کشش برای ایده شما است، بلکه نشان دهنده این است که مردم مایل هستند تا برای آن پول خرج کنند. درواقع این راه بسیار موثری برای تایید ایده شماست.

3- کاهش ریسک

به دلیل این که کراودفاندینگ بازار هدف را تایید می کند، هم سرمایه گذاران و هم کارآفرینان نباید نگران قبول ریسک بالا باشند. به جای تزریق پول تان در کس بو کاری که ریسک بالایی دارد و بازار هدف پایداری ندارد، می توانید بدون خرج زیادی آن بازار و ایده را امتحان کنید. درواقع اگر کمپین شما موفق نباشد، تمام پول هایی که دیگران با آن از شما حمایت کرده اند به حسابشان بازگردانده می شود جان رمپتون، سرمایه گذاری که روی بسیاری از کمپین های کراودفاندینگ سرمایه گذاری کرده است، می گوید: روش دیگری که کراودفاندینگ به واسطه آن ریسک را کاهش می دهد، کاهش هزینه دارایی است.

برای درک بیشتر این موضوع، به طور مثال فرض کنید که یک شرکت سازنده لباس در گذشته 1000جفت شلوار جین تولید می کرده اما تنها 700 جفت آن را می فروخته است. آن ها باید هزینه 1000 جفت را پرداخت می کردند و ضرر حاصل از نفروختن بقیه شلوارها را متحمل می شدند. با استفاده از کراودفاندینگ همان شرکت دیگر می داند که باید چه مقدار شلوار جین تولید کند. درواقع به جای هدر دادن پول بر روی جنس یا دارایی هایی که فروش نمی رود، می توانید تنها جنس هایی که سفارش گرفته اید را بفروشید.

4- بازخورد آنی

در حین یک کمپین کراودفاندینگ فرصتی فراهم می شود تا بازخوردها و ایده های بقیه نیز مرور شود. در گذشته، بعضی از سوال ها و نگرانی ها در مراحل اولیه ایده به جواب نمی رسید اما امروزه شما می توانید نظرسنجی انجام دهید تا ببینید افراد چه چیز را در مورد ایده شما دوست دارند و یا دوست ندارند. و جالب است که، این بازخوردها می توانند به طور آنی بررسی شوند. این به شما کمک می کند تا اصلاحات لازم را سریع تر از گذشته اعمال کنید و این به این معنی است که می توانید در سریع ترین حالت محصول خود را به دست بازار برسانید. با این حال، بهترین فایده این ویژگی کراودفاندینگ این است که برای شما یک شبکه متشکل از انسان ها فراهم می آید. یک لحظه به آن فکر کنید، شما قادر هستید که مشتری های همراه و وفاداری به دست آورید حتی قبل از این که کسب و کار شما شروع به فعالیت کند. این کار با همراه کردن آن ها و گوش کر دن به پیشنهادهای آن ها ممکن است.

5- ابزاری مناسب برای بازاریابی

در کنار معرفی یک محصول یا خدمات، کراودفاندینگ شانسی برای فرستادن پیام کسب و کار شما و هدف آن به جامعه مخاطبان گسترده ای است که برای شما فراهم می کند. با انتشار کمپین خود در شبکه های اجتماعی مختلف، شما وقتی را برای همراه کردن حامیان خود صرف می کنید که این حامیان به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند و اخبار کسب و کار شما را به اطرافیانشان انتقال می دهد. اگر کمپین شما سر و صدای زیادی به پا کند، رسانه های زیادی نیز به سمت تان جذب می شوند زیرا رسانه ها عاشق داستان های موفق هستند. درواقع شما به ارتباطات رسانه ای رایگان دست پیدا کرده اید. مهم نیست که این رسانه، یک پایگاه خبری یا روزنامه محلی باشد و یا یک بلاگ معروف در صنعت شما. این پوشش خبری راه بسیار خوبی برای گسترش آگاهی در مورد کسب و کار شما و جذب حامیانی است که در گذشته از کسب و کارتان آگاهی نداشته اند.

پشتیبانی هایک ویژن نصب دوربین مداربسته دوربین مداربسته تی وی تی قیمت دوربین مداربسته دوربین اچ دی

دوربین مداربسته دوربین مداربسته هایک ویژن دوربین مداربسته برای منزل تجهیزات دوربین مداربسته


[ بازدید : 260 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه با طراحی سایت مخاطب بیشتری جذب کنید

سه شنبه 19 اسفند 1399
13:15
جمشید

در حال حاضر وب سایت هایی وجود دارند که با وجود طراحی بسیار ضعیف آنها ، کسب درآمد داشته باشند. در واقع این گروه از وب سایتها بیشتر استثنا بوده و از قوانین ذیل پیروی نمی کنند. با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امر را نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب می نمایند. رعايت ابن نکات ميتواند براي طراحي وب سايتي که جستجوکننده را تبديل به خريدار کند،شما را ياري دهد.

رعایت این 8 نکته در طراحی وب سایت می تواند در این امر شما را کمک کند.

1- ساده نگه داشتن طراحی وب خود

برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید (آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.

2- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!

در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد. طراحی سایت در تهران

article_image_one_450.jpg

3- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت

باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت دربارهء چیست را نمی پسندند. اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما دربارهء چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحهء اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید. همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید. طراحی سایت

4- سرعت در بارگذاری:

آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بار گزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

5- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید

وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

6- آسان سازی فرایند خرید

حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.

7- آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت

به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید. طراحی سایت فروشگاهی

8- به روز رسانی مطالب وب ، به طور منظم

از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

4 مدل طراحی سایت بر اساس رابط کاربری

یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. ظاهر سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بازدیدکننده را به خود جذب می کند. اما سلیقه ی بازدیدکنندگان یکی نیست. طراح سایت خوب، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت(بازدیدکنندگان) و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند. طراحی پورتال

به عنوان مثال برای یک سایت حقوقی نمی توان از طرح های فانتزی استفاده کرد زیرا اینکار بازدیدکننده را کودک تلقی می کند و به سایت جنبه شوخی می دهد. بر اساس تجربیاتی که از گشت و گذار در اینترنت و تحقیق درمورد انواع طراحی سایت کسب شده، متوجه شده ایم اغلب سایت ها در میان یکی از چهار دسته ی زیر قرار می گیرند. اگر این دسته بندی را ندانید و کار را به طراح بسپارید ممکن است در پایان کار اصلا از سایتتان راضی نباشید و حتی حاضر به نشان دادن آن به اعضای خانواده نداشته باشید، چه برسد به بازدیدکننده و رقیبان. در نتجیه با دانستن آنها راحت تر می توانید سایت مورد نیاز خود را تجسم کرده و سفارش دهید

1- طراحی سایت سایت های نا منظم

امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:
رها، کهنه، لبه های نا متقارن، محو شده و کاملا متفاوت. این خصوصیات، سایت را از دیگر وبسایت های براق، ساده و خط کشی شده ی نسل قبل طراحی جدا می کند. اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند. این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند. طراحی سایت وردپرس

article_image_one_439.jpg

2- طراحی سایت خلوت

این نوع طراحی سایت، در ظاهر ساده هستند اما تفکری در پی ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ در آنها، ظاهری متفاوتی بهشان داده است و بلعکس دسته قبلی به تمیزی معروفند. متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند. این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند. این تفاوت آنها را می ترساند و سایت های استاندارد را می پسندند که در ادامه همین مقاله می خوانیم.

3- طراحی سایت پر المان

این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند. هزینه طراحی سایت

4- طراحی سایت ساده و استاندارد

این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود. هدر ها شامل جند عکس هستند. البته این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند .


[ بازدید : 263 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دلایل رایج ایندکس نشدن سایت توسط گوگل

چهارشنبه 19 آذر 1399
19:08
جمشید

دیر ایندکس شدن صفحات وبسایت در گوگل می‌تواند به عنوان یک چالش برای وبسایت‌های جدید و برای وبسایت‌هایی با مسائل مربوط به سئوی تکنیکال یا کیفیت محتوا باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند تا دلایل بالقوه‌ی اینکه چرا ممکن است گوگل با ایندکس شدن سایت شما مشکل داشته باشد را بیابید. گاهی اوقات این مسائل می‌تواند سریع برطرف شود، اما زمان‌هایی وجود دارد که باید عمیق‌تر شوید تا علت اصلی ایندکس نشدن صفحات سایت خود را بیابید. بنابراین در این مقاله دلایل ایندکس نشدن سایت و همچنین مشکلاتی که باعث دیر ایندکس شدن سایت در گوگل می‌شود را بررسی می‌کنیم.

دلایل رایج ایندکس نشدن سایت توسط گوگل

1- کدها غیر از 200 (OK) را پاسخ می‌دهند

در صورتی که صفحات شما یک کد پاسخ سرور 200 (OK) را ایجاد نکنند، انتظار نداشته باشید موتورهای جستجو آنها را ایندکس کنند (OK یا پاسخ موفق، زمانی است که درخواست در وب سرور با موفقیت پردازش شود و محتوا را به مرورگر بازگرداند، اکثرا درخواست های http در این وضعیت هستند). گاهی اوقات URLها که به طور تصادفی ریدایرکت می‌شوند خطاهای 404 یا 500 بسته مسائل CMS، مسائل مربوط به سرور یا خطای کاربر ایجاد می‌کنند. برای اطمینان از اینکه URL برای صفحه شما به درستی بارگذاری شده، یک بررسی سریع انجام دهید. اگر آدرس صفحه بارگذاری می‌شود و شما آن را می بینید، احتمالا خوب است. .

2- توسط Robots.txt بلاک (مسدود) شده است

فایل /robots.txt در وبسایت شما (به عنوان مثال در http://www.domain.com/robots.txt واقع شده) دستورات خزیدن (کراول) به گوگل می‌دهد. اگر صفحه خاصی از وبسایت شما توسط گوگل ایندکس نشده، اینجا اولین مکانی است که باید بررسی کنید. در صورتی که صفحه‌ای بر روی سایت قبلا ایندکس شده است و اکنون توسط robots.txt مسدود شده است، گوگل ممکن است پیامی نشان دهد مبنی بر اینکه «صفحه در دسترس نیست به این دلیل که فایل robots.txt در URL قرار دارد». پیام در تصویر زیر نشان داده شده است:

3- متا تگ ربات‌های Noindex

یکی دیگر از دلایل رایج اینکه چرا ممکن است صفحات در گوگل ایندکس نشوند این است که ممکن است متا تگ « noindex» در صفحه داشته باشید. هنگامی که گوگل این متا تگ robots را می‌بیند یک دستور واضح است که نباید صفحه را ایندکس کند. گوگل همیشه به این دستور احترام می‌گذارد و می‌تواند به چند شکل بسته به نحوه کد گذاری آن باشد:

Noindex، follow

Noindex، nofollow

Noindex، follow، noodp

Noinde، nofollow، noodp

Noinde

در اینجا نمونه ای از اسکرین شات آورده شده است در مورد آنچه که در یک صفحه می‌تواند به نظر برسد:

برای بررسی اینکه صفحه شما آیا دارای متا تگ ربات‌های noindex است، منبع کد را مشاهده کنید و کد را در دنبال کنید. اگر وبسایت شما با جاوا اسکریپت رندر شده است، ممکن است لازم باشد از ویژگی Inspect Element گوگل کروم برای مشاهده به طور صحیح استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه طراحی سایت طراحی سایت با وردپرس

4- تگ X-Robots Noindex

شبیه متا تگ robots، یک تگ X-robots توانایی کنترل کردن ایندکس شدن در گوگل را از طریق یک تگ سطح صفحه (page-level tag) فراهم می‌کند. با این حال، این تگ در هدر پاسخ یک صفحه خاص یا سند استفاده می‌شود. این تگ معمولا بر روی صفحات غیر HTML استفاده می‌شود که هیچ وجود ندارد مانند فایل‌های PDF، فایل‌های DOC و سایر فایل‌هایی که وبمستران مایل نیستند در گوگل ایندکس شود.

5- محتوای تکراری داخلی در وبسایت

تکرار محتوای داخلی یک ریسک برای هر سئو کاری است. محتوای تکراری داخلی ممکن است باعث شود گوگل صفحه شما را ایندکس نکند، اما نسبت‌های زیاد محتوای تکراری در صفحات شما احتمالا باعث خواهد شد که رتبه‌بندی خوبی نگیرید. بنابراین اگر صفحه خاصی دارید که مقدار زیادی محتوای مشابه با صفحه دیگر در سایت شما دارد ممکن است این دلیلی باشد که صفحه شما در گوگل ایندکس نشده و یا رتبه‌بندی خوبی نگیرد.

برای بررسی محتوای داخلی تکراری، پیشنهاد می‌شود که از ابزار برای کراول شدن وبسایت خود استفاده کنید. این ابزار به شما همه صفحات با محتوای تکراری را گزارش می‌دهد و همچنین به شما یه نمایه گرافیکی از اینکه چند محتوا بر روی وبسایت شما تکرار شده است را نشان می‌دهد.

ممکن است که صفحاتی بر روی سایت با محتوای بسیار مشابه بتوانند هنوز تا حدی رتبه بگیرند، با این حال صفحاتی که دقیقا محتوای مشابهی دارند احتمالا از نتایج جستجوی گوگل به سرعت جدا خواهند شد. این صفحات ممکن است از نتایج جستجو تحت اطلاعیه‌ای مانند زیر حذف شوند:

6- تکرارهای خارجی

محتوای تکراری خارجی بدان معناست که ممکن است محتوای وبسایت شما از دیگر وبسایت‌ها کپی شده باشد. نسبت‌های زیاد محتوای تکراری یک نشانه مطمئن برای گوگل از محتوایی با کیفیت پایین است و باید با هر هزینه‌ای از آن دوری کرد. مهم نیست که آیا وبسایت شما یک سایت بازاریابی با تولید مشتری راغب (lead generation)، فروشگاه تجارت الکترونیک، پلتفرم انتشار آنلاین یا وبلاگ شخصی است، برای همه قواعد مشابه اعمال می‌شود.

یک راه برای تشخیص دادن اینکه محتوای شما با سایت‌های دیگر تکراری است این است که یک اسنیپت از محتوا را به صورت نقل قول در جستجوی گوگل قرار دهید که نشان می‌دهد به عنوان مثال توضیحات محصولی با تعدادی از دیگر سایت‌ها تکراری است. اما لازم به ذکر است که برندهای معتبر احتمالا در نتایج جستجوی گوگل با محتوای تکراری رتبه خوبی خواهند داشت. با این حال، سایت‌هایی با اعتبار کمتر ممکن است به طور کامل ایندکس نشوند و یا رتبه خوبی با محتوای تکراری مانند توضیحات محصول ارائه شده توسط تولید کننده در سایت آن نگیرند.

.

7- به طور کلی نبود ارزش برای ایندکس شدن از نظر گوگل

همچنین ممکن است یک صفحه خاص یا کل وبسایت شما بسیار بد باشد تا آنجا که ارزش کافی برای ایندکس شدن از نظر گوگل را نداشته باشد. برای مثال سایت‌های همکاری در فروش (affiliate sites) که چیزی جز تبلیغات پویا ایجاد نمی‌کنند برای کاربر ارزش کمی دارد. گوگل الگوریتم خود را برای جلوگیری از رتبه‌بندی چنین سایت‌هایی تصحیح کرده است.

8- وبسایت هنوز جدید و تأیید نشده است

وبسایت‌های جدید توسط گوگل و موتورهای جستجوی دیگر به سرعت ایندکس نمی‌شوند. از لینک‌ها و سایر سیگنال‌ها، گوگل ایندکس می‌کند و بنابراین یک وبسایت در نتایج جستجویش رتبه می‌گیرد. به همین دلیل است که ساخت لینک یا لینک بیلدینگ به ویژه برای وب سایت های جدید بسیار مهم است.

9- زمان بارگذاری صفحه

اگر سایتی دارید که صفحات آن بسیار آهسته بارگذاری می‌شوند و مشکل آنها برطرف نشده گوگل رتبه شما را کاهش داده و حتی ممکن است از فهرست جستجوی موتور خود آن را خارج کند. به طور کلی، صفحه به سادگی رتبه آن پایین می‌آید اما به بدی آن نیست که اصلا ایندکس نشود. :

10- صفحات یتیم (Orphaned)

گوگل، وبسایت شما (و نقشه سایت XML) را برای یافتن لینک‌هایی به مطالب شما، بروز رسانی ایندکس خود کراول می‌کند و رتبه‌بندی‌های سایت شما در نتایج جستجوی خود (از جمله عوامل دیگر) تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر گوگل نتواند لینکی را به مطالب شما یا بر روی سایت شما یا یک سایت خارجی پیدا کند، در نتیجه برای گوگل وجود ندارد و آن ایندکس نخواهد شد. صفحات بدون لینک‌های داخلی به عنوان صفحات یتیم نامیده می‌شوند و آنها می‌توانند دلیل کاهش ایندکس در گوگل باشند. برای تعیین اینکه صفحه یا صفحات شما قابل یافتن هستند. در اینجا مثالی از آنچه که می‌بینید آورده شده است:

یک روش قوی‌تر برای بررسی صفحات یتیم این است که URLها را از Screaming Frog crawl فرستاده و یک صفحه گسترده‌ای تهیه کنید که URLها با نقشه سایت XML همگام سازی شوند. این امر به شما اجازه خواهد داد فوری همه URLهایی که در نقشه سایت XML شما وجود دارند را شناسایی کنید اما در طی کراول کشف نمی شوند. به یاد داشته باشید که تنظیمات کراول شما می‌تواند امر کند که URLها کراول شوند.

بیشتر بخوانید: طراحی پورتال طراحی سایت پزشکی

دلایل دیر ایندکس شدن سایت

1- طراحی نامناسب سایت

اگر ساختار و طراحی سایت به گونه‌ای باشد که گوگل نتواند لینک‌های مورد استفاده شما را در سایت پیدا کند و همچنین برای یافتن محتوای سایت شما دچار مشکل شود، بنابراین ایندکس شدن سایت شما با مشکل روبرو خواهد شد. بسیاری از تکنولوژی های مرتبط با وب نیز ممکن است چنین اختلالی را در سایت شما ایجاد کنند، این موضوع باید توسط برنامه نویس سایت مورد بررسی قرار گیرد و رعایت شود.

2- نبود لینک‌های داخلی و خارجی مناسب در سایت

صفحات وبسایت شما باید حداقل به یکی دیگر از صفحات موجود در وبسایت یا وبسایت‌های دیگر لینک شوند. موتورهای جستجوگر در نتایج خود، صفحاتی را که به صفحه‌ای داخلی همان سایت یا صفحه‌ای خارجی (سایت دیگر) لینک نمی‌شوند را ایندکس نخواهند کرد. به این دلیل که گوگل به راحتی آن صفحه را پیدا نمی‌کند و نمی‌تواند تغییرات آن را دنبال کند.

3- سرعت بارگذاری سایت

در صورتی که سرعت بارگذاری صفحات سایت شما کند باشد، گوگل به جای ایندکس کردن سایت شما به سراغ سایت‌های دیگری می‌رود که سریع بارگذاری می‌شوند و محتوای آنان را ایندکس می‌کند.

4- استفاده نکردن از نقشه سایت گوگل

با توجه به اینکه روزانه میلیون‌ها مطلب، ویدئو، تصویر و غیره به اینترنت اضافه شده، برای نمایش بهتر آنها در نتایج موتور جستجو باید توسط خزنده‌های موتور جستجو مورد بررسی قرار گیرند، از این رو داشتن نقشه سایت امری ضروری است. بنابراین در صورت نداشتن نقشه سایت، گوگل خودش تصمیم می‌گیرد که با چه سرعتی صفحات سایت شما را کاوش کند و اگر تناوب بروزرسانی سایت شما کم باشد، در صورت تعریف نکردن نقشه سایت، باعث دیر ایندکس شدن مطالب سایت می‌شود. لازم به ذکر است که سایت‌های خیلی بزرگ که مطالب زیادی دارند برخی مواقع توصیه می‌شود به جای استفاده از نقشه سایت اجازه دهند تا گوگل خودش مطالب را ایندکس کند.

5- استفاده نادرست از نقشه سایت گوگل

نقشه سایت یا Sitemap یکی از قسمت‌های بسیار مهم برای ایندکس شدن صفحات وبسایت است، با کمک نقشه سایت می‌توانید صفحات وبسایت خود را به منظور اطلاع رسانی به گوگل و دیگر موتورهای جستجو، فهرست کنید تا ربات‌های گوگل وبسایت شما را با دقت بیشتری بررسی کنند. همچنین هر زمان که محتوای یک صفحه تغییر می‌کند باید نقشه سایت هم تغییر کند، اما بسیاری از مدیران سایت‌ها به جای نقشه سایت پویا، یک فایل استاتیک و ثابت را به عنوان Sitemap خود به گوگل معرفی می‌کنند و این همان دلیلی است که صفحات شما یا دیر ایندکس می‌شوند و یا ایندکس نخواهند شد.

6- سرعت بروزرسانی اطلاعات سایت

اگر وبسایت خود را به طور مکرر با محتوای باکیفیت بروزرسانی کنید، موتورهای جستجو به سایت شما علاقه مند خواهند شد. به طور کلی موتورهای جستجو بروزرسانی منظم را دوست دارند و توجه ویژه‌ای به محتوای سایت دارند. موتور جستجوی گوگل سرعت خزنده خود را با سرعت بروزرسانی اطلاعات سایت شما وفق می‌دهد؛ بدین صورت که اگر روزی یک مطلب در سایت خود بگذارید خزنده گوگل هم روزی یکبار به سایت شما سر خواهد زد و اگر روزی 10 مطلب در سایت خود بگذارید خزنده گوگل هم سرعت خود را افزایش می‌دهد تا بتواند مطالب سایت‌تان را ایندکس کند. بنابراین تناوب ایندکس شدن مطالب سایت، به تناوب بروزرسانی سایت شما بستگی دارد.

7- قطعی یا مشکل سرور در سایت

ممکن است برای شما پیش آمده است که به دلیل ایجاد مشکلاتی در سرور و یا اختلال‌هایی در تنظیمات DNS دامنه پیامی مبنی بر عدم دسترسی ربات گوگل به سایت در پنل مدیریت کنسول جستجوی گوگل دیده باشید. این قبیل مشکلات حتما بر روی ایندکس شدن صفحات سایت تأثیر خواهند گذاشت. اما اگر در مدت زمان کوتاهی و سریع این مشکلات را برطرف کنید دسترسی ربات‌های گوگل به صفحات سایت شما ممکن شده و با بازخوانی مجدد، ایندکس مطالب را انجام خواهند داد. لازم به ذکر است در صورت رفع نکردن مشکل، گوگل سایت شما را از نتایج خود حذف می‌کند تا زمانی که سایت دوباره به عالت عادی برگردد که در اینصورت ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا سرعت ایندکس شدن صفحات به حالت قبل برگردد.

بیشتر بدانید: طراحی سایت فروشگاهی شرکت طراحی سایت

روشهای عملی افزایش سرعت ایندکس مطالب سایت در گوگل و سایر موتورهای جست و جو

به صورت خلاصه میتوان این روشها را بصورت زیر تقسیم بندی کرد :

برنامه زمانی برای انتشار مطالب و آپدیت کردن منظم سایت

جلوگیری از انتشار مطالب کپی شده از سایر سایتها و همچنین محتوای کپی در داخل سایت

افزایش دستی سرعت خزش یا crawl rate از پنل وبمستر تولز

ثبت نقشه سایت در وبمستر تولز

فعالیت و انتشار مطالب سایت در شبکه های اجتماعی

ایجاد لینک داخلی بین صفحات سایت

بهینه سازی تصاویر موجود در مطالب

افزایش سرعت سایت و استفاده از هاست مناسب و قابل اعتماد

بستن مسیر خزنده ها با استفاده از فایل robots.txt

پینگ دستی و خبردار کردن گوگل از انتشار مطالب جدید در سایت

که در ادامه تک تک این روشها را توضیح میدهیم.

برنامه زمانی برای انتشار مطالب جدید:

موتورجستجوگر گوگل از بی نظمی و مطالب تکراری خوشش نمی آید و این را بدانید اعتبار محتوای شما مهم است و این محتوا زمانی معتبر شناخته میشود که تکراری نباشد و جذابیت لازم را داشته باشد و نکات کاربردی و مفید را برای کاربران ارائه دهند، زمانی که کاربر جذب محتوای شما شد، شاخک های گوگل تیز میشود و مطالب را مورد حمایت قرار میدهند. برنامه زمانبندی هم به این معناست که وقتی شما مرتب و طبق برنامه مطالب را قرار میدهید، این باعث میشود ربات ها و خزنده های موتورهای جستجوگر بیشتر شما را رصد کنند و برایشان جالب توجه باشید و مدام به شما سر بزنند.

محتوی مهم ترین بخش از سایت شما و همچنین مهم ترین بخش سایت برای موتورهای جست و جو است که از طریق آن به سایت شما میرسند. هر چه بیشتر محتوی ایجاد کنید و مطالب را در بازه های زمانی کمتری منتشر کنید کمک میکند که نرخ ایندکس سرعت صفحات سایت شما بیشتر شود.
سرعت انتشار بالای محتوا در سایت یکی از مهم ترین عوامل دخیل در افزایش سرعت ایندکس سایتها است و به همین دلیل است که سایتهای خبری نرخ ایندکس بسیار خوبی دارند چون در این سایتها سرعت انتشار مطالب جدید به حدی زیاد است که خزنده گوگل از سایت خارج نمیشود و هنگامی که مطلب جدیدی منتشر میشود بلافاصله آن را ایندکس میکند.


در حالت ایده آل باید 3 مطلب جدید در طول هفته منتشر کنید تا سرعت ایندکس سایت تان مناسب باشد.

مراقب محتوای تکراری باشید


اگر از آن دسته سایتهایی هستید که فقط مطالب دیگر سایتها را کپی و منتشر میکنید پس نباید توقع سرعت ایندکس بالا داشته باشید زیرا وقتی خزنده های گوگل وارد سایت شما میشوند و مطلبی از سایت شما را اسکن میکنند و متوجه میشوند قبلا این مطلب در سایت دیگری منتشر شده پس شما را به عنوان کپی کننده تشخیص میدهند و همین موضوع باعث میشود که به مرور زمان سرعت ایندکس صفحات سایت شما کمتر و کمتر شود.
همچنین باید توجه کنید محتوای داخلی صفحات مختلف سایت شما هم نباید تکراری باشد یعنی نباید هیچ مطلبی در دو صفحه جداگانه از سایت شما منتشر شود چون این کار هم باعث کاهش سرعت ایندکس صفحات سایت میشود.

افزایش سرعت خزش سایت Crawl rate:

گوگل وبمستر تولز ابزاری دارد که شما میتوانید درخواست دهید سایت شما بیشتر توسط خزنده ها مورد بررسی قرار بگیرد و بازدید شود. ممکن است سایت شما مطالب زیادی داشته باشد که مورد توجه قرار نگرفته است. از پنل مدیریتی گوگل وبمستر خود در گزینه تنظیمات crawl rate را انتخاب کنید.البته زیاد کردن این گزینه شاید خیلی هم جالب نباشد چون گوگل خودش میتواند تخمین بزند چقدر به سایت شما سر بزند.

نقشه سایت خود را ثبت کنید:

به روز رسانی در سایت خود را در نقشه سایت خود رسم کنید و آن را لحاظ کنید، اگر تغییراتی در کل سایت ایجاد میکنید لطفا بدانید نقشه سایت عنصر بسیار مهمی است و به نوعی خود شما مسیر ها و آدرس ها را به گوگل و خزنده ها میدهید به نوعی که شناسایی بهتری نسبت به سایت شما خواهند داشت. البته تضمینی برای این نیست که گوگل از شرایط شما پیروی کند اما توصیه کرده که در سایت خود و اکانت گوگل وبمسترتان آن را لحاظ کنید.

هنگامی که نقشه سایت را در وبمستر تولز گوگل ثبت میکنید به خزنده های گوگل کمک میکنید که ساختار و مسیرهای دسترسی به مطالب سایت شما را بهتر تشخیص دهند و بتوانند با سرعت بیشتر مطالب شما را پیدا کرده و در ایندکس گوگل قرار بدهند.

شبکه های اجتماعی:

اسپایدر ها و خزنده ها در شبکه های اجتماعی هم مشغول گشت و گذار هستند و منتظر فرصتی میباشند که لینک هایی را فراخوانی کنند و زمانی که لینک مطالب شما در شبکه های مختلف اجتماعی وجود دارد به نوعی آن را جذب میکنند و اعتبار سنجی می نمایند. این عمل در ایندکس سریع مطالب اهمیت دارد.وقتی شما مطلبی را در شبکههای اجتماعی منتشر میکنید ممکن است خزنده های موتور جست و جو به آن برخورد کرده و از طریق دنبال کردن لینک آن به سایت شما برسند و به این ترتیب بتوانند آن صفحه را در سایت شما ایندکس کنند.

خزنده ها بصورت همیشگی در شبکه های اجتماعی حضور دارند و مطالب منتشر شده را در کوتاه ترین زمان ممکن دنبال و ایندکس میکنند.

محتوای فعال داشته باشید:

اسپایدرها سریعا جذب مطالب جدید و به روز میشوند. اگر شما سیسم بلاگ دارید بهترین پلتفرم است چون با استفاده از این سیستم میتوانید به راحتی مطالب به روز قرار دهید و سایت شما شناخته میشود.سایتهایی که فقط چند صفحه ثابت و بدون تغییر و بروز رسانی دارند نباید توقع ایندکس سریع مطالب خود را داشته باشند زیرا خزنده ها تمایل چندانی به اینگونه سایتها ندارد و در فاصله های زمانی طولانی وارد این سایتها میشوند .

پس اگر یک سایت شرکتی دارید که دارای چند صفحه ثابت و بدون تغییر است باید در کنار آن یک بخش وبلاگ هم اضافه کنید و در آن بخش اخبار و مقالات تخصصی مرتبط با کسب و کار خود را بصورت منظم منتشر کنید.این کار باعث میشود کرالر ها با سایت شما آشتی کنند!

ایجاد لینک های داخلی:

بین مطالب خود پل های ارتباطی قرار دهید. اگر مطلبی مینویسید که کلماتی دارد که در نوشته های قبلی آن را ذکر کردید لطفا لینک آن را فراموش نکنید. در هیچ کاری افراط نکنید چون لینک دهی داخلی خارج از عرف هم به نوعی دفع کننده است. لینک های داخلی پل های ارتباطی وبسایت هستند اگر سایت شما ساختار درستی از لینک های داخلی ندارد پس هیچ پل ارتباطی بین مطالب شما وجود ندارد. لینک های داخلی با ایجاد پل ها باعث میشوند مطالب شما بیشتر در دید اسپایدرها قرار بگیرند و آنها سریع تر از به روز رسانی سایت شما باخبر شوند.

با ایجاد لینک داخلی باعث میشوید هم کاربران سایت شما و هم خزنده های گوگل وقتی یک صفحه از سایت شما را ایندکس میکنند تمامی لینکهای موجود در آن صفحات را هم دنبال کرده و از این طریق به سایر صفحات سایت شما میرسند و به این ترتیب خزنده ای که برای ایندکس یک صفحه وارد سایت شما شده بود به چندین صفحه از سایت هدایت میشود و ممکن است این کار باعث شود صفحاتی که در گذشته از دید کرالر هاه جا مانده بودند اینبار صفحات سایت را پیدا کرده و آنها را ایندکس کنند.

بهینه سازی تصاویر

شاید عجیب به نظر برسد اما حقیت دارد بله حتی بهینه سازی تصاویر شما در سریع تر ایندکس شدن مطالب تاثیر دارند.هر پارامتری که در On Page مورد بررسی قرار میگرد در سریع تر شدن ایندکس مطالب شما تاثیر دارند. بهینه سازی تصاویر باعث میشود گوگل کل محتوا را سریع تر و مفید تر مورد بررسی قرار دهد و در نتیجه سریع تر بتواند به ایندکس خود اضافه کند.

افزایش سرعت سایت

خزنده های موتورهای جستجو، وب سایت های کند را دوست ندارند. اگر سرعت لود صفحات شما کند باشد، خزنده ها وقت خود را برای سایت شما تلف نمی کنند و به سراغ سایر وب سایت های اینترنتی که سرعت مناسبی دارند می روند، بنابراین افزایش سرعت لود صفحات باعث می شود که خزنده ها هم سریعتر به سایت شما سر بزنند.

امیدواریم که در نهایت بتوانید با رعایت موارد فوق، سرعت ایندکس مطالب خود در گوگل را افزایش دهید، در نظر داشته باشید که افزایش سرعت ایندکس شدن مطالب ارتباطی به رتبه بندی سایت شما در گوگل ندارد و کمکی به بهود رتبه بندی سایت شما در گوگل نخواهد کرد.

برای میزبانی سایت خود باید از سرویس دهنده و هاست مناسب و پر سرعت استفاده کنید.خزنده های گوگل Google Crawlers در بازه های زمانی مختلفی به سایت شما سر میزنند تا مطالب جدید رو ایندکس کنند و اگر در آن زمان سایت شما در دسترس نباشد و این اتفاق چند بار تکرار شود, خزنده ها این بازه زمانی را بیشتر میکنند و دیرتر به سایت شما سر میزنند.
به همین دلیل استفاده از هاست ارزان و بی کیفیت که مرتبا قطع میشود میتواند ضرر جدی به رتبه های گوگل و ایندکس سایت شما بزند.

بشتر بخوانید: طراحی سایت ساخت سایت

بستن مسیرهای نامناسب برای خزنده ها از فایل robots.txt

در تمامی سایتها صفحات زیادی وجود دارند که نیازی نیست در ایندکس گوگل باشند مانند صفحات پنل مدیریت سایت یا صفحات پنل اعضا و اینگونه صفحات که جزئی از حریم خصوصی سایت شما هستند و ایندکس شدن آنها تاثیری در سئو سایت ندارد پس میتوانید با استفاده از فایل robots.txt دسترسی خزنده های تمامی موتورهای جست و جو را به این فایل ها و فولدرهای خصوصی سایت خود محدود کنید و با این کار فقط صفحات ارزشمند سایت خود را در دید خزنده ها قرار دهید که این کار هم در افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت تاثیر بسزایی دارد.

استفاده از سرویس های پینگ برای افزایش سرعت ایندکس

گاهی اوقات وقتی مطلب جدیدی در سایت تان منتشر میکنید و بعد از چند روز مطالب شما ایندکس میشوند میتوانید با کمک روش هایی گوگل را پینگ کنید تا متوجه شود شما مطلب جدیدی منتشر کرده اید یا در صفحات قبلی سایت خود تغییراتی ایجاد کرده اید و با این کار مجددا خزنده ها را به سایت خود هدایت کنید.برای این کار از روشهای زیر میتوانید استفاده کنید:

استفاده از fetch as google در پنل وب مستر تولز گوگل و ثبت لینک مطلب تازه منتشر شده یا تغییر پیدا کرده

استفاده از submit url که برای این کار کافی است به سایت گوگل بروید و در کادر جست و جو عبارت submit url را وارد و دکمه جست و جو را بزنید و سپس در صفحه نتایج کادری را میبینید که میتوانید آدرس مطلب سایت تان را در ان وارد کرده و دکمه submit را بزنید.

روشی هم برای پینگ دستی گوگل وجود دارد و آن استفاده از سایت pingomatic است.این سایت متعلق به سازمان وردپرس است و با استفاده از آن میتواند گوگل و چندین سرویس دهنده دیگر را بصورت همزمان پینگ کنید تا خزنده های خود را برای ایندکس مجدد به سایت شما بفرستند


[ بازدید : 338 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی وب سایت پزشکی چیست؟

پنجشنبه 29 آبان 1399
10:38
جمشید

طراحی سایت پزشکی یکی دیگر از خدمات شرکت رایان است که در جهت بهبود خدمات پزشکی به شهروندان ارائه می شود. با توجه به خیل عظیم اطلاعات دارویی و درمانی و گسترش دانش پزشکی، طراحی سایت در این صنعت می تواند به امر اطلاع راسنی جمعی کمک شایانی داشته باشد.. رشد و پیشرفت شاخه های مختلف پزشکی، دستاوردها و یافته های جدید و پیدایش تکنولوژی های نوین و تجهیزات پیشرفته در عرصه طبابت از یکسو و نیز افزایش تعداد بیماران به دلایل مختلف اعم از گسترش شهرنشینی، تغذیه نامناسب و … از سوی دیگر موجب شده است تا روند رسیدگی به بیماران شتاب بیشتری بگیرد. بنابراین روش های سنتی پاسخگوی نیازهای پزشکی جامعه نیست و روش های نوین تحت وب و بکارگیری فضای مجازی و اینترنتی می تواند تحولی در خدمات رسانی پزشکان به جامعه ایجاد کند. در این میان طراحی سایت پزشکییکی از راه های مهم برای شکوفای پتانسیل های ارائه خدمات پزشکی در فضای مجازی به حساب آید.

قبل از هر چیز توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در دنیای مدرن امروزی نیاز به تخصص های حرفه ای دارد. فکر کنم اگر پیش از هر چیز ابتدا شاخصه های طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد.

شرکت طراحی سایت رایان با سال ها پژوهش در زمینه وضعیت موجود حضور پزشکان در اینترنت ، نیاز سنجی طراحی سایت پزشکی و وب سایت ویژه یک پزشک و رفتار شناسی کاربران ، اقدام به ارائه پکیج های ویژه طراحی و پیاده سازی وب سایت ویژه پزشکان و طراحی سایت پزشکی ، دندانپزشکان و طراحی سایت پزشکان و مراکز درمانی نموده است


طراحی وب سایت پزشکی

بنابراين براي پزشكانی كه مي خواهند به معرفی خود بپردازند و تخصص، مهارت و سوابق كاری خود را اطلاع رسانی نمايند داشتن يك سايت ضروری است. پزشكان با طراحی سايت پزشکی و طراحی سایت پزشکان مي توانند سوابق معالجات خود را به صورت گرافیکی و با استفاده از تصاوير واقعی به بيماران نشان دهند و از اين طريق اطمينان بيمار را نسبت به كار خود جلب نمايند. علاوه براين، هدف از طراحی سايت پزشکی را می توان پاسخگویی به يك سری از سوالات اوليه ی بيماران دانست و با در اختيار قرار دادن آخرين دستاوردهای پزشکی، افراد را در جريان قرار داد.

طراحی سایت پزشکی ما کاملاً داینامیک بوده و همگی مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای اختصاصی (CMS) رایان وب می باشند . مدیریت محتوا و به روزرسانی در طراحی سایت پزشکی ، توسط خود پزشک به راحتی قابل انجام است ، البته در صورت درخواست پزشک در طراحی سایت پزشکی به روز رسانی مطالب و اطلاعات وب سایت و تولید و توسعه محتوای آن توسط واحد پشتیبانی این مجموعه انجام می پذیرد.

امروزه بخش بزرگی از جامعه برای حل بزرگترین و کوچکترین مسائل و مشکلاتشان، ابتدا به جستجوی آنلاین اینترنتی می پردازند.جامعه ی پزشکان برای معرفی خود و ارائه ی خدمات بهتر، نیازمند طراحی وب سایت مراکز خدمات درمانی قوی و جذاب هستند. معرفی رزومه، خدمات آنلاین مانند رزرو اینترنتی، نشر مقالات و کتاب های خود، ثبت اخبار پزشکی و ... مهمترین مسائلی هستند که پزشکان میتوانند با طراحی سایت مختص مراکز خدمات درمانی از آن بهره مند گردند.

علاوه بر موارد ذکر شده، طراحی سایت کلینیک پزشکی، طراحی سایت درمانگاه ها و طراحی سایت بیمارستان ها با داشتن امکاناتی همچون تور مجازی، رزرو و تعیین وقت آنلاین، نمایش خدمات پزشکی خود و معرفی پزشکان خود، می توانند یک سایت پزشکی کامل را داشته باشند.

طراحی وبسایت برای پزشکان، باید در مسائل گرافیکی و سئو (بهینه سازی برای گوگل) قوی طراحی شده باشند. کاربران با ورود به وبسایت پزشکان باید با خدمات آن پزشک و یا کلینیک و یا بیمارستان و درمانگاه رو به رو شوند. طراحی وبسایت پزشکی باید طوری باشد که امکانات اصلی آن مانند رزرو آنلاین، معرفی خدمات، منوهای سایت از جمله درباره ما و تماس با ما و اسلاید تصاویر جهت جذاب شدن سایت، به درستی در کنار هم قرار بگیرند.

امکان ثبت ژورنال های پزشکی در سایت، مقالات و اخبار روز دنیای پزشکی با قابلیت دسته بندی موضوعی پزشکی نیز میتواند در بهتر شدن سایت کمک نماید.

طراحی سایت پزشکی روحی تازه در دنیای طبابت

طراحی سایت پزشکی و یا طراحی سایت مراکز درمانی موجب می گردد که پزشکان نه تنها نسبت به معرفی تخصص و رزومه خود و نیز ارایه مقالات علمی و یافته های جدید طبی بپردازند بلکه با قرارگیری سرویس های مختلف در طراحی وب سایت پزشکی ثمرات بیشماری نصیب بیماران و پزشکان خواهد گردید.

مهمترین مزایای طراحی سایت پزشکی

مراجعات حضوری بیماران به مطب پزشک یا درمانگاه ها از یک طرف موجب اتلاف زمان و انرژی بیمار می گردد و از سوی دیگر پیامدهای دیگری همچون افزایش ترافیک شهری، بروز اثرات منفی روحی و روانی بیمار در اثر منتظر شدن در اتاق انتظار و …. نیز حادث می گردد.

اغلب موارد فوق با دسترسی آسان و سریع به یک وب سایت پزشک مربوطه، از میان خواهد رفت و خدمات پزشکی مناسب تری برای شهروندان ایجاد می شود.

پزشکانی که به این باور رسیده اند دیگر زمان آن فرا رسیده تا شعبه مطب خود را در عرصه اینترنت نیز دایر نمایند به موفقیت های بیشتری دست یافته و چندین قدم از همکاران خود جلوتر هستند. چرا که آنان از طریق خدمات و سرویس های مختلف طراحی وب سایت پزشکی خود از جمله: تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی، نوبت دهی آنلاین و … هم بیماران و هم خود را از ظهور اثرات نامطلوب مراجعات حضوری رهانیده اند.

سرویس ها وخدمات طراحی سایت پزشکی

رایان امکانات بیشماری را در طراحی سایت پزشکی با توجه به سلیقه و نیاز پزشکان در نظر گرفته و اجرا می نماید؛ برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

رزومه

مقالات و اخبار پزشکی

نوبت دهی آنلاین (رزروآسیون)

این خدمات گاهی می تواند منحصر به فرد برای بخش هایی از سایت های قدیمی نیز ارائه شود.

تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی

پرسش و پاسخ های متداول

سامانه تست آنلاین بیماری

گالری تصاویر و ویدئو

امکان اشتراک گذاری

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فروشگاهی

رایان، طراح و مجری وب سایت های پزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی

شرکت طراحی سایت رایان، با توجه به نیاز و سلیقه شما پزشک محترم و اینکه می خواهید چه سرویس هایی در اختیار بیماران و مراجعان خود قرار دهید، طراحی وب سایت شما را بطور کارآمدی اجرا نموده و همینگونه اصول و تکنیک های سئو در طراحی سایت پزشکی لحاظ می گردد به گونه ای که کاربران با جستجوی کلماتی همچون بهترین پزشک، متخصص جراحی، پزشک عمومی و در کل کلمات کلیدی مرتبط با تخصصتان به سایت شما رهنمون خواهند شد.

پیاده سازی و اجرای پنل مدیریت به زباه فارسی و با کاربری آسان بریا مدیر سایت به منظور بروزرسانی و افزودن محتوا و محصولات جدید به سایت، طراحی واکنشگرا و ریسپانسیو و بکار گیری تکنولوژی های مانند لاراول در طراحی سایت حرفه ای توسط رایان انجام گردیده است همچنین ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از دیگر سرویس های رایان است.

طراحی سایت تهران و طراحی سایت درمانگاه، طراحی سایت آزمایشگاه طبی ، طراحی سایت بیمارستانی و مراکز درمانی، طراحی سایت تجهیزات پزشکی از دیگر موضوعاتی است که رایان در طراحی و اجرای آنها تبحر و تجربه متمادی دارد.

بطور نمونه از وب سایت های طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت رایان در زمینه پزشکی می توان به سایت های: دکتر حامد باطنی، دکتر مجید کاظمی، دکتر سینا حافظی، دکتر آتوسا ضیغمی، دکتر رضا جباری، دکتر حسین روازاده، دکتر حسین دستغیب، سایت تجهیزات پزشکی درمان کالا، وب سایت درمانکده (نوبت دهی مطب پزشکان و دندانپزشکان) ، سایت بانک پزشکان، و … اشاره نمود. رایان همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل را برای سایت شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

طراحی سایت پزشکان

پایه ی طراحی سایت پزشکان و طراحی وب سایت پزشکی باید بر اساس موتور های جستجوگر گوگل باشد تا کاربران در موضوعات مختلف بتوانند سایت را پیدا نمایند. از جمله کارهایی که شرکت طراحی سایت رایان در این زمینه انجام داده است، یک بودن رتبه های نمونه کارهای آن در کلماتی مانند کلینیک روانپزشکی، کلینیک دندانپزشکی و ... می باشد.

ویژگی های سایت پزشکی

مهمترین ویژگی یک سایت پزشکی و درمانی، نمایش خدمات و تخصص های پزشکی درمانی و معرفی کامل پزشک و یا کلینیک می باشد.

در صورتی که سایت برای یک پزشک طراحی گردد، نمایش درباره ی من و رزومه ی دکتری، اطلاعات تماس، مطب ها و یا کلینیک های طبابت وی و تخصص ها از ملزومات کار هستند. و در صورتی که سایت برای یک کلینیک و یا بیمارستان و مطب طراحی شود، ارائه ی خدمات و تخصص های پزشکی درمانی آن محل ها، نمایش اطلاعات پزشکان و کارکنان آن محل، نمایش تصاویری از محل حتی بصورت تور مجازی و 3 بعدی ، از مواردی است که باید در طراحی سایت اختصاصی کلینیک های درمانی و مطب ها و بیمارستان ها لحاظ گردد.

طراحی وب سایت پزشکان و کلینیک های درمانی

در کنار امکانات ویژه سایت های پزشکی، رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت برای گوگل، مهمترین مسئله ای است که باید در طراحی سایت پزشکی رعایت شود. چراکه با استفاده از این ویژگی، سایت توسط مشتریان و متقاضیان دیده خواهد شد. توجه داشته باشید که حدود 80 درصد بازدید کنندگان سایت ها از طریق موتورجستجوگر گوگل به سایت ها وارد خواهند شد. پس یک سایت بهینه شده برای گوگل مهمترین ویژگی جانبی است که یک سایت باید دارا باشد.

معرفی پزشک یا مطب یا کلینیک، ارائه ی خدمات و تخصص ها به بازدیدکنندگان سایت، پیدا کردن متقاضیان و بیماران، ارتباط با بیماران از طریق پرسش و پاسخ ها و نظردهی، نمایش اطلاعات تماس به کاربران و بیماران، نمایش فضا و مکان مطب یا کلینیک به صورت تور مجازی و ... از جمله اهدافی است میتوان با طراحی وب سایت پزشکی و مختص پزشکان و کلینیک های درمانی به آن رسید.

با استفاده از یک طراحی وبسایت پزشکی قوی میتوان جدا از ارائه ی خدمات به مشتریان و بیماران گذشته، متقاصیان جدیدی نیز پیدا نمود. این کار با استفاده از ارتقای رتبه ی سایت در کلمات کلیدی در موتورجستجوگر گوگل انجام می پذیرد.

راضی نگه داشتن مشتریان و بیماران قدیمی یکی از مواردی است که توسط ساخت سایت میتوان به آن رسید. با داشتن سیستم رزرواسیون آنلاین، کاربران میتوانند بدون مراجعه به مطب یا کلینیک، از امکان تعیین وقت قبلی بهره مند شوند.

امروزه طراحی وب سایت اختصاصی و طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت پزشکان و طراحی وب سایت پزشکی و طراحی سایت مراکز درمانی مستقل برای پزشکان و مراکز درمانی معتبر ترین و شایسته ترین نوع حضور پزشک در شبکه اجتماعی است . در واقع وب سایت یک پزشک مانند یک مطب مجازی است که پزشک می تواند توسط آن با بیماران در ارتباط باشد و یا اطلاعاتی را در قالب مقاله ، تصویر، ویدئو و مطلب برای اطلاع عموم قرار دهد و ارتباط موثرتر و نزدیک تری با بیماران داشته باشد . آیا مایلید تمام تخصص ها و مهارت هایی که در علم پزشکی دارا هستید به اطلاع کاربران سایت و بیماران برسانید تا با اطمینان بیشتری به شما مراجعه کنند؟

هر سایت پزشكی می تواند خدماتی از جمله موارد زیر را به بازدیدكنندگان خود ارائه دهد:

1- معرفی پزشک

2- مقالات

3- معالجه از راه دور

4- سئوالات رایج پزشكی

5- امکان رزرواسیون و مشخص نمودن زمان قرار با پزشک یا تعیین وقت در کلینیک در سایت

6- بخش تور مجازی و نمایش 3 بعدی مطب و یا کلینیک و یا نمایش 360 درجه از مطب و تجهیزات

7- امکان داشتن بانک کتاب ها و مجلات پزشکی

8- نمایش محل مطب یا کلینیک در نقشه ی گوگل

9- بخش معرفی خدمات و تخصص های کلینیک و یا پزشک

10- در نظر گرفتن بخش اخبار و مقالات با ثبت بی نهایت خبر و مقاله در طراحی سایت

11- بخش نظرات کاربران در رابطه با خبر، مقاله و...

12- بخش تبلیغات بنری و عکسی و فلشی

13- ثبت نامحدود منوهای تو در تو در سایت

14- بخش تماس با ما و ارسال پیغام به ایمیل‏ های مدیر سایت

15- بخش گالری تصاویر و فیلم

16- تنظیم کلمات کلیدی سایت برای هر صفحه جداگانه جهت سئوی قوی‏تر

17- نمایش لینک های سایت در گوگل به صورت ستاره دار

پس اگر می‌خواهید نظر بیماران را به خود جلب كنید و شناخته شوید، می توانید با طراحی سایت پزشكی به راحتی این كار را انجام دهید و با صرف هزینه ای نه چندان زیاد، در مقابل دیگر راه های هزینه بر مانند چاپ بروشور و تبلیغ در روزنامه های كثیرالانتشار، خود را به اكثریت مردم معرفی نمایید.

طراحی وب سایت پزشکی با رایان

امروزه بخش بزرگی از جامعه برای حل بزرگترین و کوچکترین مسائل و مشکلاتشان، ابتدا به جستجوی آنلاین اینترنتی می پردازند. جامعه ی پزشکان برای معرفی خود و ارائه ی خدمات بهتر، نیازمند طراحی وب سایت پزشکی قوی و جذاب هستند. معرفی رزومه، خدمات آنلاین مانند رزرو اینترنتی، نشر مقالات و کتاب های خود، ثبت اخبار پزشکی و ... مهمترین مسائلی هستند که پزشکان میتوانند با طراحی سایت مختص حرفه ی پزشکی از آن بهره مند گردند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کلینیک های پزشکی، درمانگاه ها و بیمارستان ها با داشتن امکاناتی همچون تور مجازی، رزرو و تعیین وقت آنلاین، نمایش خدمات پزشکی خود و معرفی پزشکان خود، می توانند یک سایت پزشکی کامل را داشته باشند.

طراحی سایت برای پزشکان، باید در مسائل گرافیکی و سئو (بهینه سازی برای گوگل) قوی طراحی شده باشند. کاربران با ورود به سایت یک پزشک باید با خدمات آن پزشک و یا کلینیک و یا بیمارستان و درمانگاه رو به رو شوند. طراحی وب سایت پزشکی باید طوری باشد که امکانات اصلی آن مانند رزرو آنلاین، معرفی خدمات، منوهای سایت از جمله درباره ما و تماس با ما و اسلاید تصاویر جهت جذاب شدن سایت، به درستی در کنار هم قرار بگیرند.

امکان ثبت ژورنال های پزشکی در سایت، مقالات و اخبار روز دنیای پزشکی با قابلیت دسته بندی موضوعی پزشکی نیز میتواند در بهتر شدن سایت کمک نماید.

ویژگی های سایت پزشکی

مهمترین ویژگی یک سایت پزشکی و درمانی، نمایش خدمات و تخصص های پزشکی درمانی و معرفی کامل پزشک و یا کلینیک می باشد.

در صورتی که سایت برای یک پزشک طراحی گردد، نمایش درباره ی من و رزومه ی دکتری، اطلاعات تماس، مطب ها و یا کلینیک های طبابت وی و تخصص ها از ملزومات کار هستند. و در صورتی که سایت برای یک کلینیک و یا بیمارستان و مطب طراحی شود، ارائه ی خدمات و تخصص های پزشکی درمانی آن محل ها، نمایش اطلاعات پزشکان و کارکنان آن محل، نمایش تصاویری از محل حتی بصورت تور مجازی و 3 بعدی ، از مواردی است که باید در طراحی سایت کلینیک های درمانی و مطب ها و بیمارستان ها لحاظ گردد.

طراحی وب سایت پزشکان و کلینیک های درمانی

در کنار امکانات ویژه سایت های پزشکی، رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت برای گوگل، مهمترین مسئله ای است که باید در طراحی سایت پزشکی رعایت شود. چراکه با استفاده از این ویژگی، سایت توسط مشتریان و متقاضیان دیده خواهد شد. توجه داشته باشید که حدود 80 درصد بازدید کنندگان سایت ها از طریق موتورجستجوگر گوگل به سایت ها وارد خواهند شد. پس یک سایت بهینه شده برای گوگل مهمترین ویژگی جانبی است که یک سایت باید دارا باشد.

هدف از طراحی وبسایت پزشکی چیست ؟

معرفی پزشک یا مطب یا کلینیک، ارائه ی خدمات و تخصص ها به بازدیدکنندگان سایت، پیدا کردن متقاضیان و بیماران، ارتباط با بیماران از طریق پرسش و پاسخ ها و نظردهی، نمایش اطلاعات تماس به کاربران و بیماران، نمایش فضا و مکان مطب یا کلینیک به صورت تور مجازی و ... از جمله اهدافی است میتوان با طراحی وب سایت پزشکی و مختص پزشکان و کلینیک های درمانی به آن رسید.

با استفاده از یک طراحی وبسایت پزشکی قوی میتوان جدا از ارائه ی خدمات به مشتریان و بیماران گذشته، متقاصیان جدیدی نیز پیدا نمود. این کار با استفاده از ارتقای رتبه ی سایت در کلمات کلیدی در موتورجستجوگر گوگل انجام می پذیرد.

راضی نگه داشتن مشتریان و بیماران قدیمی یکی از مواردی است که توسط طراحی سایت میتوان به آن رسید. با داشتن سیستم رزرواسیون آنلاین، کاربران میتوانند بدون مراجعه به مطب یا کلینیک، از امکان تعیین وقت قبلی بهره مند شوند.

طراحی سایت برای پزشکان

دلایل موفقیت سایت های پزشکی

نهایت موفقیت یک سایت پزشکی، آوردن کاربران و بیماران هدف به سایت با استفاده از نتایج گوگل و بالا آمدن سایت در موتور جستجوی گوگل می باشد.

در صورتی که سایت پزشکی در زمینه ی کاری خود و روی کلمات هدف خود در صفحه ی اول گوگل بیاید میتواند مشتریان و کاربران بسیاری را جذب نماید. شرکت طراحی سایت رایان وب با تجربه ی بسیار در این مورد و شناختن کلمات کلیدی هدفمند توانسته است مشتریان خود را بسیار راضی نماید.

اما نکته ی مهم بعد از آوردن کاربران جدید به سایت و همچنین برای کاربران قدیمی و یا مشتریان، نگه داشتن آنها در سایت می باشد. برای این امر، امکانات کامل، ظاهر جذاب و گرافیک قوی و البته سرعت بسیار سایت اصلی ترین مسائلی است که باید انجام گردد.

به طور خلاصه موفقیت یک طراحی سایت پزشکی به دو عامل آوردن مشتریان و بیماران جدید آنهم بصورت هدفمند (رتبه ی بالا در نتایج گوگل در کلمات کلیدی) و سپس نگه داشتن کاربران با استفاده از سرعت، کارایی و گرافیک جذاب سایت، ارتباط مستقیم دارد

بیشتر بخوانید: شرکت طراحی سایت

هزینه طراحی سایت

.


[ بازدید : 317 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بازی انفجار در سایت تاک تیک

پنجشنبه 29 آبان 1399
8:22
جمشید

بازی انفجار در سایت تاک تیک علاقه مندان زیادی دارد . سایت تاک تیک وب سایت شرط بندی ایرانی تاسیس در بهار سال 1398 است . بیشتر حجم تبلیغات سایت تاکتیک در بستر شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام است . بازی انفجار یک بازی آنلاین و پولی بر اساس ارقام و اعداد ریاضی است . البته در انجام این بازی شانس هم بسیار دخیل است . شما برای انجام بازی انفجار تیک تاک باید ابتدا ثبت نام کنید . بازی جذاب انفجار را اگر آموزش دیده باشید و بعد وارد بازی بشوید خیلی زوتر و بیشتر به پول می رسید . سایت بازی انفجار تاک تیک بهترین مکان برای بازی جذاب انفجار می باشد .

سایت تاک تیک یک سایت شرط بندی یا بهتر بگوییم یک سایت بازی انفجار می باشد که در بخش پیش بینی و الخصوص پیش بینی فوتبال هم حرف های زیادی برای گفتن دارد . ولی با توجه به ازدیاد تعداد سایت های شرط بندی کاملا طبیعی می باشد که نتوانید به ادعا های سایت ها اهمیت بدهید و تمامی آن ها را باور کنید . برای اطلاع بیشتر از بازی انفجار در سایت تاک تیک اینجا کلیک کنید

سایت شرط بندی ای بی تی

کاربران در ای بی تی 90 میتوانند تا به پیش بینی اکثر رشته های ورزشی بپردازند که البته پیش بینی فوتبال ای بی تی 90 بیشتر از بقیه رشته های ورزشی مورد توجه کاربران این سایت قرار گرفته است . علاوه بر سایت پیش بینی فوتبال شما می توانید تمامی بازی های کازینو آنلاین را که در سایت های معتبر جهانی ارائه می شود در ای بی تی نود بازی کرده لذت ببرید و باید به این نکته هم اشاره ای داشته باشیم که امنیت کاربران در این سایت به شدت بالا میباشد و کاربر با خیالی آسوده می تواند در انفجار abt90به بازی و شرط بندی بپردازد .

ای بی تی نود یا همان سایت انفجار ای بی تی هم مانند دیگر سایت های پیش بینی و کازینو آنلاین فارسی زبان برای کاربران خود یک سیستم در آمد زایی دارد که کاربران سایت می توانند از این طریق هم به در آمد برسند . با کلیک روی read more میتوانید مطلب کامل این موضوع را مطالعه کنید.

سایت تاینی بت

تقریبا در اکثر مواقع آدرس بدون فیلتر tinybet برای کاربران وجود دارد . شما کافیست نام این وب سایت را در گوگل جست و جو کنید . در صفحه مربوط با سایت هایی مواجه خواهید شد که اگر بر روی اولین یا دومین آن کلیک کنید ، به جدیدترین آدرس تاینی بت منتقل می شود . همچنین شما می توانید بازی انفجار تاینی بت را با این نرم افزار امتحان کنید و با سرعت بالای آن در بازی به درآمد زیادی برسید . با دانلود آدرس بدون فیلتر سایت تاینی بت شما همواره به جدید ترین آدرس این وب سایت دسترسی خواهید داشت و می توانید از تمام خدمات این سایت شرط بندی معتبر بهترین استفاده را بکنید . به نوعی این برنامه همچون یک فیلترشکن عمل خواهد کرد و شما را به جدیترین آدرس بدون فیلترtyni bet منتقل خواهد کرد . شما در این نرم افزار قادر خواهید بود تمام مسابقات ورزشی روز را پیش بینی کرده و کازینو آنلاین این وب سایت را به صورت آنلاین در گوشی موبابل خود بازی کنید بیشتر بخوانید


[ بازدید : 342 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فایل Robots txt چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دوشنبه 17 شهريور 1399
14:28
جمشید

برای اینکه دسترسی موتورهای جستجوگر گوگل را محدود کنید میتوانید از فایل Robots.txt استفاده کنید. با استفاده از این روش می توانید قوانینی را برای خزنده های گوگل تعیین کنید.

فایل Robots.txt چیست؟

شاید ساده ترین تعریفی که می توانیم در مورد این فایل داشته باشیم این است که این فایل همانند یک کتاب قانون سفت و سخت عمل می کند؛ شما از طریق این فایل به موتورهای جست وجو و اکثر روبات ها و خزنده ها دستور می دهید که چه صفحاتی را نبینند و یا اگر در حال حاضر نمی توانند ببینند، ببینند.
کاربردهای این فایل زمانی مشخص می شود که شما بر روی سایتتان بخش هایی دارید که نمی خواهید خزنده ها ببینند و یا اصلا نیازی نمی بینید که آن بخش ها بخواهند در نتایج جست وجو دیده شوند.

برای ایجاد فایل Robots.txt ابتدا شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و این فایل را در ریشه اصلی آن کپی کنید. اگر به هر دلیلی شما به هاست دسترسی نداشته باشید می توانید با قرار دادن تگ های متا در هدر صفحه دسترسی روبات های گوگل را به آن محدود نمایید.

قوانین ایندکس

روبات های اینترنتی از دو قانون اصلی برای ایندکس یا ایندکس نکردن صفحات پیروی می کنند که عبارت اند از:

user-agent: که نشان دهنده نوع روباتی است که نباید به صفحه دسترسی داشته باشد.
Disallow: بیانگر آدرس صفحه ای است که می خواهید از دید روبات ها پنهان بماند.
با تلفیق این دو دستور شما قادر خواهید بود قوانین مختلفی برای دسترسی به صفحات داخلی سایت خود تعریف کنید. برای مثال با User-agent می توان مشخص کرد چندین آدرس را معرفی نمود و یا برعکس این کار.

بگذارید با تشریح این فایل شروع کنم. اصولا در ابتدای هر بخش دستوری ما مشخص می کنیم که این دستورات مختص چه خزنده ای است؛ پس:


user agent: google-image-search


حال می توانیم هر کدام از خزنده هایی که می خواهیم برای آنها قانون مشخص کنیم را روبروی user agent بنویسیم و در ابتدای فایل قرار دهیم. اکثر فایل های روبات به صورت Universal نوشته می شوند؛ یعنی قوانین را برای تمامی خزنده ها وضع می کنند؛ برای این که بتوانیم قوانین را برای همه یکسان در نظر بگیریم می توانیم به جای دستور فوق از *: user agent استفاده کنیم. علامت * تمامی user agent ها را موظف به خواندن این دستورات وادار می کند.
سپس باید ببینیم که چه پوشه هایی (دایرکتوری ها) را می خواهیم از دید گوگل پنهان کنیم. در ادامه عبارت فوق همانند چند خط زیر این قوانین را مشخص می کنیم:


Disallow: /wp-includes/
disallow: /wp-content/plugins

با این دستورات ما پوشه wp-includes را کلا بستیم و حال خزنده ها به هیچ عنوان نمی توانند فایل ها و پوشه های زیرشاخه این فولدر را ببینند. حالا اگر بخواهیم در همین پوشه، دسترسی پوشه ای را باز کنیم می توانیم به شکل زیر بنویسیم:


allow: /wp-includes/js/

دقت کنید که وقتی پوشه ای را می بندید تمامی زیرشاخه هایش را نیز محدود کرده اید.
یکی از مواردی که می توانیم برای دسترسی سریع تر خزنده ها در فایل Robots.txt مشخص کنیم، نقشه سایت است. برای این کار کافیست صرفا از ساختار زیر پیروی کنید:


sitemap: http://1admin.ir/sitemap.xml


آزمایش Robots.txt در بخش robots.txt Tester

سرچ کنسول گوگل یا همان وبسمتر گوگل قسمتی برای تست و ارزیابی فایل robots.txt دسترسی روبات ها به آن محدود شده است در نظر گرفته است این صفحه با نام robots.txt Tester شناخته می شود.
در این بخش می توانید میزان محدودیت روبات های گوگل و دسترسی آن ها را مورد سنجش قرار دهید، کافی است در بخش انتهایی شما یک نوع از روبات های گوگل را انتخاب کنید با فشردن دکمه Test نتیجه سنجش و میزان دسترسی روبات ها به هر یک از این آدرس ها به شما نمایش داده خواهد شد.


حال این فایل به پنالتی شدن چه ارتباطی دارد؟
شاید این که می گویم خیلی اتفاق جدیدی نباشد اما گاهی می بینم که سایت ها به این خاطر پنالتی می شوند؛ راستش تا چندی پیش می گفتند که گوگل نمی تواند فایل های JS و CSS را اجرا کند تا ظاهر سایت را ببیند یا بر طبق آنها نیز سایت را بررسی کند. اما بهتر است بگویم که گوگل چنین کاری می کند و نسبت به این قضیه بسیار هم حساس است.
اگر شما از طریق فایل Robots دسترسی به پوشه ای را بسته باشید (به طور مثال دسترسی به پوشه پلاگین های وردپرستان)، اما این پلاگین ها در سایت شما تاثیرگذار باشند و فایل بارگذاری کنند عملا گوگل نمی تواند آنها را ببیند و به همین خاطر سایت شما به درستی آن چیزی که برای کاربران بارگذاری می شود، برای گوگل بارگذاری نمی شود. گوگل هم نمی تواند آن فایل را از نظر امنیتی بررسی کند و ممکن است شما را جریمه کند.
اگر می خواهید گوگل صفحه ای را ایندکس نکند بهتر است از متاتگ Noindex استفاده کنید نه این که از طریق Robots.txt آن را ببندید.
توصیه می کنم همین حالا این فایل را بررسی کنید و ببینید که در نوشتن آن دچار اشتباه نشده باشید.


[ بازدید : 303 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

10 اشتباه در طراحی سایت که تاثیرمنفی بر جذب مخاطب دارد

دوشنبه 17 شهريور 1399
14:28
جمشید

در این مقاله مجموع اشتباهات رایج در طراحی سایت که باعث کاهش مخاطبان وب سایت میشود را جمع آوری کرده ایم . خواندن این مقاله برای افرادی که مدت طولانی سایت دارند ولی بازدید خوبی ندارند و یا کسانی که به تازگی قصد راه اندازی وب سایت دارند توصیه میشود

1- پخش موسیقی، بلافاصله بعد از ورود به سایت
چنین کاری دیگر تقریبا منسوخ شده است و کمتر چنین موردی را در سایت های استاندارد می بینیم! به این علت که پخش خودکار موسیقی اغلب آزار دهنده است و بیشتر کاربران در چنین شرایطی صدای سیستم را قطع می­ کنند. حالا تصور کنید مخاطب، سایت را از محیط کار یا مکان های عمومی مشاهده کند. مطمئناً پخش موسیقی، تاثیر خوشایندی ندارد و ممکن است مخاطب سایت را فقط به همین خاطر ترک کند.
راهکار: اگر قصد دارید چنین امکانی را به سایت اضافه کنید، حتما یک گزینه توقف پخش موسیقی هم در صفحه مورد نظر تعبیه کنید و آن را در معرض دید بگذارید.

2- عدم انسجام و یکپارچگی متن
نوشته ای را در نظر بگیرید که فونت برخی عناوین یا چند سطر از متن با سایر نوشته ها یکسان نباشد، واقعاً فاجعه است! اشتباهی که یکپارچگی سایت را به هم می زند و حتی کاربرانی که هیچ اطلاعی هم از طراحی سایت ندارند متوجه آن می شوند.
راهکار: کمی بیشتر دقت کنید و حتماً متن را یک بار پیش از انتشار آن بازبینی کنید. دقت داشته باشید محتوای سایت حتماً باید با یک فونت یکسان نوشته شده باشد. حتی اگر در یکی از صفحات سایت هم فونت متفاوتی در منو ها و یا متن اصلی استفاده شده باشد، باید هر چه سریع تر اصلاح بشود.

حتماً بخوانيد :10 کلید برای طراحی وب سایت های جدید

3- لینک ها به صفحات نامرتبط ختم می شوند
صفحات وب سرشار از لینک هایی هستند که مخاطب را به صفحات جدید هدایت می کنند. اگر لینک های داخلی سایت به درستی عمل نکنند و یا این که کاربر را به صفحه ای غیر مرتبط هدایت کنند، به مرور میزان Bounce rate یا نرخ پرش (به درصد کاربرانی گفته می شود که وب سایت را به سرعت ترک کرده و هیچ صفحه جدیدی از آن را باز نکرده باشند) افزایش پیدا می کند که قطعاً امتیاز منفی برای سایت به حساب می آید. لینک های معیوب که به هر دلیلی محتوای صفحه را به نمایش نمی گذارند، یکی از اصلی ­ترین معضلات طراحی سایت هستند که تاثیر قابل توجهی هم در ارزیابی موتور های جستجو دارند. بنابراین توجه کنید که تمام لینک های سایت بدون مشکل باز بشوند زیرا در صورتی که گزارش تعداد لینک ­های معیوب بیشتر از حد معمول باشد، بر روی نتایج آنالیز موتور­های جستجو از سایت شما تاثیر منفی می ­گذارند.
راهکار: تک تک صفحات سایت را بازبینی کنید تا لینک های معیوب شناسایی شوند. علاوه بر این از صفحاتی که متعلق به نسخه های قدیمی تر سایت هستند هم غافل نشوید. احتمال آن که این صفحات دچار مشکل شده باشند خیلی بیشتر از لینک های مربوط به آخرین نسخه طراحی سایت است.mاگر لینکی قابل اصلاح نیست و یا به URL صحیح صفحه مورد نظر دسترسی ندارید، آن لینک را حذف کنید. صفحات معیوب امتیاز منفی برای سایت به شمار می آیند بنابراین اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود در موتور­های جستجو هستید، نباید هیچ لینک معیوبی در سایت تان پیدا بشود.

4- خوانایی متن به تنهایی کافی نیست
مهم ترین بخش یک سایت، محتوایی است که بر روی آن قرار می گیرد. حالا تصور کنید مطالب سایت، خوانایی لازم را نداشته باشند و فهم آن هم دشوار باشد. با این شرایط قاعدتاً نمی توانید پیام خود را به مخاطب منتقل کنید و اگر این اتفاق بیافتد، مخاطبان سایت را به مرور از دست می دهید.
راهکار: صفحاتی از سایت که مطالب آن ها به علت فونت نامناسب، سایز قلم و یا حتی رنگ نوشته خوانا نیست را هر چه سریع تر شناسایی و اصلاح کنید. عدم خوانایی متن یکی از رایج ­ترین اشتباهاتی است که در طراحی سایت مشاهده می شود.

5- آیکن سبد خرید اصلا دیده نمی شود
هر فروشگاه اینترنتی که در سایت، کالا یا خدماتی را به فروش می ­رساند حتما یک سبد خرید هم برای نهایی کردن سفارشات مشتریان و هدایت آن ها به صفحه انجام تراکنش دارد. اما طراحی بعضی از سایت ها به نحوی است که انگار اصلا چنین بخشی در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد. اجازه ندهید مشتریان به این دلیل که نمی توانند سبد خرید را در صفحه اصلی سایت پیدا کنند، از خرید منصرف بشوند و سایت را ترک کنند. اگر چینش سایت به نحوی است که نمی توانید به راحتی آیکون سبد خرید را پیدا کنید، حتما در طراحی سایت یک بازنگری انجام بدهید.
راهکار: سبد خرید را به صورت یک مولفه ثابت در قسمت بالای تمام صفحات سایت قرار دهید. این کار باعث می شود مخاطب سایت بیش از این سردرگم نشود و به راحتی آیکون مربوط به سبد خرید را پیدا کند.

6- چرا سایت بیش از حد تیره به نظر می رسد؟
استفاده از تصاویر با رزولوشن پایین اگر چه ممکن است حجم صفحات سایت را کاهش بدهد و منجر شود سایت در زمان کمتری بارگذاری بشود اما در عین حال به کار بردن تصاویر بی کیفیت، باعث از بین رفتن ظاهر حرفه ای سایت می شود.
راهکار: به جای استفاده از تصاویر با رزولوشون پایین سعی کنید از نسخه Save for web تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. این گزینه در تمام نرم افزار های ویرایش تصویر وجود دارد و نسخه ای از عکس که حجم به مراتب کمتری دارد را در اختیار شما قرار می دهد.

حتماً بخوانيد :7 نکته مهم در طراحی سایت

7- چرا همه چیز در این سایت متحرک است؟
البته که تصاویر گرافیکی متحرک جذابیت ظاهری سایت را افزایش می دهند اما خب دو ایراد اساسی هم دارند. اول این که ممکن است موجب افزایش بیش از حد حجم صفحات سایت بشوند و مورد دیگر این که امکان دارد مخاطب با مشاهده تعداد زیادی تصاویر گرافیکی، دچار سردرگمی بشود.
راهکار: جای نگرانی نیست، اگر در استفاده از این ویژگی در سایت زیاده روی کرده اید این وضعیت قابل اصلاح است. بررسی کنید که کدام بخش ها واقعا نیاز به تصاویر گرافیکی دارند و بقیه صفحات را به حالت عادی برگردانید. علاوه بر این، کندتر کردن سرعت حرکت تصاویر هم راه حل مناسبی برای رفع این مشکل است.

8- مخاطب برای رسیدن به فوتر سایت، باید عازم یک سفر دور و دراز شود!
در یک صفحه استاندارد فاصله مطالب انتهای صفحه و فوتر سایت، تقریباً به اندازه 3 خط است. در صورتی که فاصله بیش از این میزان باشد، ترکیب صفحه به هم می ریزد و طراحی سایت با مشکل مواجه می شود.
راهکار: تمام صفحات سایت را با دقت بررسی کنید، اگر فاصله بیشتر از اندازه انگشت کوچک دست وجود باشد، باید طراحی سایت را تغییر دهید.

9- ناوبری سایت (Site Navigation) بیش از حد پیچیده است
تعریف از ناوبری وبسایت، دسترسی آسان مخاطب به بخش های مختلف سایت است. برخورداری از ناوبری مناسب یکی از اصلی ترین ­شروط طراحی سایت است که باید در نظر داشته باشید.
راهکار: شکی در این نیست که کیفیت، ارجح بر کمیت است اما حتی الامکان از آوردن مطالب اضافی و غیر مرتبط خودداری کنید تا صفحات پرشمار سایت، به شکل گیج کننده ای مخاطب را سردرگم نکند. برای طراحی ناوبری سایت می­ توانید از سایت هایی که در این زمینه موفق عمل کرده اند الگو برداری کنید.

نتیجه گیری: همه چیز را به دقت بررسی کنید
هرگاه درباره طراحی سایت دچار تردید شدید، از دوستان خود نظر بخواهید. توجه به بازخورد دیگران به شما کمک می­ کند تا پیش از انتشار، متوجه مشکلات سایت بشوید و آن­ها را بر طرف کنید.


[ بازدید : 305 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

موفقیت در بازاریابی

سه شنبه 4 شهريور 1399
11:18
جمشید

چگونه می توان يک بازارياب موفق بود؟ بديهی است اساسی ترين موضوع، آموزش و درک دقيق اصول و مفاهيم بازاريابی است.اما آموختن دانش پايه بازاريابی، فقط آغاز راه است و بازاريابان امروزی بايد بيشتر مسلط باشند. همه ما به خوبی از اهميت بازاريابی آگاهی داريم، چرا که بازاريابی فرآيندی حياتی است که در فضای در حال تغيير مستمر اقتصادی، کمک شايانی به صاحبان کسب و کار می كند.

در اين نوشتار برخی از راهکارهای مهمی که می تواند شما را به يک بازارياب موفق و موثر تبديل کند، معرفی می شود:

1- مهارت های عمومی کسب و کار:

يک بازارياب از جمله افرادی است که برای کسب موفقيت نياز به تسط کامل بر مهارت های عمومی کسب و کار دارد. برخی از مهم ترين اين مهارت ها عبارت است از:

  • ارتباطات: منظور از اين مهارت برقراری ارتباطات نوشتاری، گفتاری و شنيدن موثر است. يک بازارياب موفق در ارتباطات بدون نقص است.

  • کارتيمی: به عنوان يک بازارياب بايد بتوانيد اثبات کنيد بازيکن خوبی در تيم بازاريابی هستيد، علاوه بر آن توانايي مديريت و تفويض کار به ديگران را نيز داريد. مهارت کار تيمی موجب بهبود روابط کاری مثبت در بين اعضای تيم بازاريابی می شود.

  • مذاکره و متقاعدسازی: يک بازارياب موفق به مهارت های مذاکره به خوبی مسلط است و توانايي لازم را برای متقاعد سازی مناسب دارد.

  • حل مساله: شما هميشه نياز به توانايي حل مساله با روشی منطقی و تحليلی برای حل و فصل مسائل کاری در بازاريابی داريد.

  • رهبری: اين احتمال وجود دارد که پست مديريتی نداشته باشيد اما بايد از مهارت های رهبری برای ايجاد انگيزه و روحيه در ديگر همکاران برخوردار باشيد.

article_image_one_288.jpg

2- درک تاثير بازاريابی:

يک بازارياب بايد به خوبی آگاه باشد که تصميمات وی به طور مستقيم يا غير مستقيم بر تمامی واحدهای شرکت و حتی ديگر ذینفعان تاثير می گذارد. يک بازارياب موفق بايد بداند تصميمات بازاريابی در انزوا و در پشت درهای بسته گرفته نمی شود و تصميم گيری نادرست در تيم بازاريابی می تواند به بروز مشکلات جدی برای شرکت منجر شود. برای مثال تصميم گيری برای فروش ويژه يک محصول که در آن قيمت به طور قابل توجهی کاهش می يابد، می تواند نمايندگان فروش را در صورتي که به درستی از اين تصميم مطلع نشده باشند دچار مشکلاتی جدی کند.

3- درک تکنولوژی:

بازاريابان امروزی بايد از دو جهت درک قوی از تکنولوژی داشته باشند.

  • اول اينکه بازاريابان بايد در استفاده از تکنولوژی به عنوان بخشی از فعاليت های روزانه خود کاملا مهارت داشته باشند. آنها نه تنها بايد توانايي های عمومی استفاده از کامپيوتر و نرم افزارهايي مانند اکسل و پاورپوینت داشته باشند، بلکه نياز است تا اطلاعات خود را برای افزايش کارآيي و اثربخشی در بازاريابی مانند استفاده از تلفن های هوشمند پيشرفته و برنامه های کاربردی مرتبط به خوبی کامل كنند.

  • دوم آنکه بازاريابان بايد درک صحيحی از تاثير شبکه های اجتماعی و برنامه هاي ارتباطی بر بازار داشته باشند. رشد سريع رسانه های اجتماعی می تواند به طور مستقیم بر استراتژی های بازاريابی موثر واقع شود.

4- نياز به چشم اندازهای جهانی:

اينترنت موجب شده است که هر کسب وکاری بتواند تا در مقياس جهانی فعاليت كند؛ اما تنها با ايجاد و راه اندازی يک وب سايت نمی توان موفقيت کسب و کار را تضمين كرد. بازاريابان بايد با درک تفاوت های بازارهای جهانی و محلی برنامه ريزی مناسبی برای بازاريابی انجام دهند.

5- جست وجوگر اطلاعات:

بازاريابی يک فعاليت کاملا پويا است. تغييرات در آن به طور مستمر و اغلب به سرعت رخ می دهد. بنابراين بازاريابان بايد هميشه و از طريق کانال های ارتباطی متنوع خود را در معرض اطلاعات به روز نگاه دارند. همواره تلاش کنيد تا پيش بينی های مربوط به کسب و کار خود را تا 12 ماه آينده مطالعه و رصد کنيد. به اين ترتيب آنها خواهند توانست علاوه بر حفظ و نگهداری مشتريان فعلی خود، مشتريان جديد خود را پيدا کنند.

6- نوآوری:

به طور کلی ما انسان ها خيلی زود به شرايط انجام کار عادت می کنيم و به آن وابسته می شويم؛ ولی اين رفتار مانند حکم اخراج برای يک بازارياب است! سعی کنيد تاکتيک ها و روش های بازاريابی خود را نسبت به سال گذشته(يا حتی ماه گذشته) براساس شرايط تغيير دهيد. نوآوری شرط اصلی بقا در بازاريابی است.

7- استفاده از داده های بزرگ:

مديريت و تجزيه و تحليل داده های بزرگ اقدامی استراتژيک در بازاريابی است. يکی از ابزارهای موثر در سال 2015 مطابق با بررسی موسسه Bain & Company ، ابزار داده های بزرگ است.

8- تمايل به تجربيات جديد:

يکی از مهم ترين اقدامات برای تبديل شدن به يک بازارياب موفق ميل شديد به کسب تجارب جديد است. سعی کنيد در هر گام بازاريابی ريسک پذير باشيد و تجربه اي نو کسب کنيد.
به خاطر داشته باشيد موفقيت در شغل بازاريابی يک سفر است که هر روز بايد برای آن قدم های تازه برداريد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شرکتی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ارزان

بیشتر بخوانید: طراحی سایت حرفه ای

بیشتر بخوانید: طراحی سایت کرج

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شیراز

بیشتر بخوانید: طراحی سایت اصفهان


[ بازدید : 306 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
دوربین مداربسته / دوربین مدار بسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی/ نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]