رابط شبکه ( Network Interface ) در دوربین مداربسته

يکشنبه 1 اسفند 1400
14:52
جمشید



رابط شبکه ( Network Interface ) در دوربین مداربسته

سیستم های مداربسته از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و یکی از قسمت های این سیستم ها رابط شبکه یا Network Interface است که کابل شبکه دوربین مداربسته به آن متصل می شود. اگر کمی دقیق تر بخواهیم توضیح دهیم رابط شبکه در اصل پل ارتباطی تجهیزات دیجیتال مداربسته به سیستم های کامپیوتری به حساب می آید. در ادامه این مطلب به موضوعاتی مانند نوع رابط، پهنای باند و همچنین POE رابط می پردازیم.

با توجه به توضیحاتی که در بالا گفته شد، دوربین مداربسته و دستگاه های ذخیره ساز و کل سیستم مداربسته برای اتصال به رابط شبکه نیاز دارند. در اصل رابط شبکه در سیستم های مداربسته این امکان را ایجاد می کند که قسمت های مختلف سیستم از طریق کابل های شبکه به هم متصل شوند. همچنین از این رابط ها با عنوان گلوگاه انتقال اطلاعات سیستم های مداربسته به شبکه های داخلی و خارجی ذکر می شود.

خصوصیات Network Interface یا رابط شبکه

بحث درباره رابط های شبکه قطعا می تواند به شکلی تخصصی بررسی شود اما ما در این مطلب کوتاه تنها قصد بررسی رابط شبکه در تجهیزات مداربسته را داریم و در ادامه سه خصوصیت اصلی این رابط ها را برای شما بیان می کنیم.

نوع رابط:

رابط شبکه در طول توسعه خود تغییراتی داشته است و امروزه تقریبا اکثر رابط های شبکه از نوع RJ45 هستند. این نوع رابط ها سوکت های مشترکی دارند که برای بیشتر رابط های شبکه استفاده می شود. نکته مهم در خصوص این رابط ها این است که از این نوع رابط تا پهنای باند 1000Mbps استفاده می شود و عموما برای پهنای باند بیشتر از رابط های فیبر استفاده می کنند.

پهنای باند رابط:

مقدار پهنای باند رابط نیز بسیار مهم است. رابطهای دستگاه های ضبط کننده معمولا 100Mbps یا 1000Mbps هستند. بسته به اینکه دستگاه در شبکه به چه صورت استفاده می شود یا به چند وسیله مرتبط می شود، باید پهنای باند ورودی/خروجی آن محاسبه شود.

POE بودن رابط:

POE بودن رابط ها امکان تغذیه تجهیزات الکتریکی تا توان محدود را ایجاد می کنند. بنابراین رابط های POE به طور مستقیم باید به وسیله مربوطه وسل شوند تا از این طریق بتوان برق مورد نیاز آن را تامین کرد.

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

کاربرد لوله فلکسی در نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته ضد آب

فیلتر ICR در دوربین مداربسته

سیستم روشنایی در شهر هوشمند

ویدئو بالون (Video Balun) در دوربین مداربسته


[ بازدید : 222 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / دوربین مدار بسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی/ نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]